Hozza ki a legtöbbet az edzésből

Például úgy, hogy a sportital felesleges fogyasztása helyett cseresznyelevet iszik, illetve zenét hallgat

Mozogjon reggel! Penderüljön ki az ágyból, mosson fogat, öltözzön fel és induljon. Alapos kutatások igazolták, hogy sokkal nagyobb valószínűséggel fogja teljesíteni az edzésprogramját, ha reggel az az első dolga. Később, például munka után a testmozgás már túlságosan is serkentő lehet, ami miatt talán nehezebben fog elaludni.

Erősítsen cseresznyelével! Ki gondolná, hogy egy pohár piros gyümölcslé befolyásolhatja az izmok erejét és tónusát? Az USA-ban a Vermonti Egyetem kutatói 14 önkéntest kértek meg arra, hogy igyanak meg három napon át az edzés előtt, négy napig pedig az edzés után két pohár gyümölcslevet. Egy részük friss cseresznyelével kevert almalevet kapott, a többiek cseresznyelé nélküli keveréket. Előbbiek kisebb izomlázra panaszkodtak és a sportolás utáni napokon izomerejük is nagyobb volt, mint a másik csoport tagjainak. Ráadásul az izomlázuk nagyjából 24 órával a mozgás után tetőzött, és feleannyi ideig tartott. A szakemberek úgy vélik, a friss cseresznyelében nagy mennyiségben megtalálható antioxidánsok és gyulladáscsökkentő anyagok állhatnak a jelenség hátterében.

Kiváló kézisúlyzók A drága kondigépek forgalmazásából élők csak reménykedhetnek abban, hogy nem válik túlságosan ismertté a tény, miszerint az egyszerű és olcsó kézisúlyzóknak kényelem és edzettség szempontjából jó néhány előnyük van. Segítségükkel a test két oldala külön dolgoztatható, s ezzel kiküszöbölhetők az izomtónusban fennálló különbségek. Ne mindegyik kondigép alkalmas ugyanerre. Ráadásul ha ön kis termetű, az átlagos – férfiak számára tervezett – berendezéseken nem feltétlenül talál olyan beállítást, amely igazán megfelelő lenne. A szerkezetek amúgy el sem férnek a legtöbb lakásban, ellenben a súlyzók kicsik, olcsók és könnyen használhatók.

Maradjon a víznél! Bár a tévéreklámokban neves atléták fogyasztják a sportitalokat, hogy energiával feltöltődve még nagyszerűbb eredményeket érjenek el, ezeknek az italoknak a hétköznapi emberek nem sok hasznát látják. A kutatások szerint az élsportolóknak jóval több nátriumot és folyadékot kell szervezetükbe juttatniuk, mint az átlagembernek. A sportitalok ezt az igényt elégítik ki. Sok bennük a só, ami biztosítja a szükséges nátriumot, de a szomjúságérzetet nem csillapítja. Ha tehát jellemzően nem olyan tevékenységet végez, amely fizikai teljesítőképességének határát súrolja, az egyszerű víz tökéletesen megfelel szomjúsága oltására.

Gyorsítson zenével! Ha zenére mozog, akkor célszerű egy lassúbb tempójúval kezdeni, majd valamivel gyorsabbal folytatni és fokozatosan eljutni a pörgős számokig. A kutatások alapján ez segíthet abban, hogy keményebben és kitartóbban hajtsa magát. Jobb eredményeket érhet el így, mint ha kizárólag ütemes vagy épphogy andalító zenére edzene, illetve a gyorsabb ritmusoktól haladna a lassabbak felé. Mindig vigye magával kedvenc MP3-lejátszóját, még ha csak sétál, akkor is. Vizsgálatok mutatták ki ugyanis, hogy ha az emberek gyaloglás közben zenét hallgatnak, adott idő alatt nagyobb távolságot tesznek meg.