Influenza elleni étrend

Ön készül már a hapciszezonra? Ha a képen látható csodaszer taszítja, másféléket is ajánlhatunk

Az influenzaoltás is a védekezés egy módja, azonban sokan ódzkodnak tőle, netán nem bíznak meg benne százszázalékosan. Ha ön is közéjük tartozik, és a hűvös idő beköszöntével nagyobb eséllyel kívánja megőrizni jó közérzetét, fogyasszon több almát, áfonyát, brokkolit, spenótot, fejes salátát és vöröshagymát.

Mindezekben megtalálható a kvercetin, az a hatékony antioxidáns, amelyről kimutatták, hogy egerekben csökkenti az influenza veszélyét.

A kutatások emellett összefüggést jeleznek a nagy mennyiségű kvercetin fogyasztása és a ritkább meghűlés között is – állítja dr. J. Mark Davis, a Dél-karolinai Egyetem kutatója, akinek víruskerülő stratégiájában (a betegektől való távolságtartáson és a gyakori kézmosáson kívül) a kvercetinben gazdag élelmiszerek fogyasztása is szerephez jut. A tudós szerint a vöröshagyma a legjobb.

A felsorolt terményeket fogyaszthatja nyersen és sütve-főzve, bár a hőkezelés révén az antioxidáns hatékonyabban fel tud szívódni a szervezetben. Íme, néhány remek vöröshagymás recept.

Vote it up
355
Tetszett?Szavazzon rá!