Jó-e a lassított súlyzózás?

Egyesek szerint az erőnlét és edzettség titka a lassított súlyzózás. Vajon igazuk van?

Bár az erőfejlesztés fontos és kevésbé időrabló, mint az aerobik, Richard Cotton, az Amerikai Testedzési Tanács szóvivője azt állítja, némi kardioedzéssel kell ötvözni. Íme, a két edzésfajta egészségi előnyei:

Kardioedzés
• Több kalóriát éget el. Harmincperces aerobik kétszer annyi kalóriát emészt föl, mint félórányi súlyemelés.

• Erősíti a szívet. Az aerobikozás csökkenti a szívbetegség kockázatát.

• Csökkenti a koleszterinszintet. A szívtréning emeli a „jó” és csökkenti a „rossz” koleszterin szintjét.

Erőfejlesztés
• Megelőzi a csontritkulást. A súlyzózás a csontok terhelésével elősegíti a csontok erősödését.

• Sportosabbá tesz. A súlyzózás fokozza a mindennapi tevékenységek (bevásárlás, cipekedés stb.) során kifejtett teljesítményt.

• Növeli az izomtömeget. Ahogy idősödik az ember, az izomvesztéssel gyengül, így könnyebben megsérül.

• Több zsírt éget el. Minél nagyobb valakinek az izomtömege, annál több kalóriát éget el.