Jó reggeli + mozgás = több zsírégetés

Egyszerű képlet, mégis működik! Növelheti a mozgás hatékonyságát, és kevésbé lesz éhes

Ha a megszokottól eltérő szénhidráttal kezdi a reggelt, akár meg is kétszerezheti az étkezés utáni gyaloglás vagy egyéb edzés során elégetett zsírmennyiséget, márpedig ez sokkal eredményesebbé teheti a kilókkal folytatott harcban. Az angliai Notthinghami Egyetem vizsgálatai legalábbis erre utalnak.

Azt már korábbi kutatások kiderítették, hogy a kisportolt szervezetben a szénhidrátok összetett formában történő bevitele esetén hatékonyabb a zsírégetés.

A  mostani vizsgálat viszont kezdő szinten edzőknél mutatta ki, hogy mi, egyszerű halandók is élvezhetjük e jelenség előnyeit. Ráadásul a jelek szerint napközben kevésbé éhes az, aki megfelelő formában fogyasztja a szénhidrátot, vagyis kettős haszonnal jár a váltás.

A siker kulcsa roppant egyszerű: fogyasszon lassan megemészthető – azaz rostdús, finomítatlan – szénhidrátokat azok helyett, amelyekből a szervezet gyors elégetéssel nyerne energiát.

Íme, néhány példa, hogy mit mivel tanácsos felváltani:

EHELYETT

FOGYASSZA EZT

mazsolás kukorica-, rizs-, búza- vagy korpapehely

édesítetlen korpás reggelizőpehely friss gyümölccsel

puffancs vagy foszlós kalács dzsemmel

teljes őrlésű gabonából készült pita házi lekvárral

fehér kenyér kolbásszal

zabpehely reszelt almával vagy áfonyával

zsemle felvágottal és sajttal

egy tojás, egy szelet teljes őrlésű pirítós és egy alma

Vote it up
203
Tetszett?Szavazzon rá!