Jógával könnyebb lehet

Középkorúaknál könnyen felszalad évente egy-két kiló, ám a jóga a jelek szerint ez ellen is jó

A jóga enyhíti az idegfeszültséget, és erősíti az izmokat, a seattle-i Fred Hutchinson Rákkutató Központ munkatársai szerint még a fölös kilók leadásában is segít. Igaz, sok tanfolyam nem elég komoly ahhoz, hogy számottevő kalóriát égessen el, de a jelek szerint a jóga hozzájárul, hogy általában kevesebbet együnk, ezáltal fogyhatunk, állítja dr. Alan R. Kristal.

A kutató 15 500 személyt vizsgált, 53-57 éveseket, akik beszámoltak neki testsúlyuk alakulásáról húszas éveiktől kezdve, valamint arról, mennyit mozognak. A középkorúaknál megszokott dolog a súlygyarapodás, de azok a normális súlyú alanyok, akik rendszeresen jógáztak (legalább négy éven át hetente egyszer harminc percet), tíz év alatt átlagosan másfél kilóval kevesebbet híztak, mint a nem jógázók. A túlsúlyosak két és fél kilót adtak le, nem jógázó társaik hat kilóval nehezedtek.

– A jóga megtanít arra, hogy jobban észrevegyük a test jelzéseit – mondja Kristal. – Így amint eleget ettünk, érezzük, hogy telítődünk, ezáltal könnyebb abbahagyni az evést.

Ha ki akarja próbálni a módszert, keressen előbb egy alapfokú tanfolyamot, mielőtt belevetné magát a nehezebb gyakorlatokba.