Javítson a családi reggelin

Hat egyszerű módszer, hogy egészségesen induljon a nap. A fahéj például segít szinten tartani a vércukrot és a koleszterint

Válassza a tojást
Ha figyelni akar a súlyára, a tojásrántotta vagy a keményre főtt tojás az egyik legjobb reggeli étel. A kutatások kimutatták, hogy azokon a napokon, amikor az emberek reggelire tojást esznek, általában alacsonyabb a teljes kalóriabevitelük. Ha magas a koleszterinszintje, kérdezze meg orvosától, hány tojást fogyaszthat hetente. Íme, három trükk a tökéletes tojás elkészítéséhez!

Igyon paradicsomlevet
Narancslé helyett inkább egy pohár paradicsomlével kezdje a napot. Laktatóbb, kevésbé növeli a vércukorszintet, valamint több tápanyagot és rostot tartalmaz.

Reggeli gyümölcsturmix
Mi lenne, ha nem enné, hanem inná reggelente a gyümölcsöt? Csak dobjon maréknyi bogyót – epret, málnát, áfonyát –, egy feldarabolt banánt és egy felszeletelt (de hámozatlan) almát a turmixgépbe, öntsön rá egy kis fölözött tejet meg egy pohár joghurtot és turmixolja simára. Ha tejmentesen akarja elkészíteni, a tej és joghurt helyett szójatejet vagy friss gyümölcslevet használjon. Kíváncsi nyolc remek turmixreceptre? Kattintson!

Egyen fekete áfonyát
A vizsgálatok szerint ezek az apró, lilás színű bogyók rengeteg értékes antioxidánst tartalmaznak, amelyek lassíthatják az agy öregedését és segíthetnek megőrizni az emlékezőképességet. Törje össze és keverje krémsajthoz a fekete áfonyát, s lekvár helyett ezt tegye a pirítósra.

Keverjen saját müzlit
A rostban gazdag, hántolatlan gabonapelyhek némelyike olyan ízű, mintha kartonpapírt rágcsálna az ember. Érdemes lehet tehát ezeket az amúgy rendkívül egészséges termékeket valami finomabbal (alma, banán stb.) összekeverni. Már az is nagy előrelépés, ha gyermeke kedvenc gabonapelyhéhez hozzá tud adni maréknyi hántolatlan gabonafélét, mivel így talán sikerül fokozatosan leszoktatni a kicsit a cukrozott termékekről. Így készítsen hagyományos svájci müzlit!

Használjon fahéjat
Több kutatásból is úgy tűnik, hogy a naponta, kis mennyiségben fogyasztott fahéj segíthet egészséges értéken tartani a vércukor- és akár 30 százalékkal csökkenteni a koleszterinszintet. Szórjon nagyjából fél kiskanál őrölt fahéjat a reggeli gabonapelyhére vagy a kávéjára, illetve keverjen belőle egy mokkáskanálnyit a tápláló gyümölcsturmixba.
 

Kíváncsi 1500 hasonló tippre? Kattintson!

Vote it up
209
Tetszett?Szavazzon rá!