Kényeztesse magát nyugtató masszázzsal

Az önmasszázs oldja az izmok feszülését, serkenti az immunrendszert és csökkenti a stresszt

Szüntesse meg a csomókat!
Minden reggel és este simítsa el az izmaiban keletkezett csomókat! Ökleivel ütögesse finoman végig teste felületét, a lábbal és a karral kezdve, felülről lefelé haladva! Ezután térjen át a törzsére, s ott lentről felfelé haladva kopogtassa végig magát! Izmai és csontjai ütögetése segít megerősíteni a testét, mivel serkentően hat a vérkeringésre, és ellazítja az idegvégződéseket. Ez az önmasszázs reggelente felfrissíti, és felkészíti a testét és az elméjét az ön előtt álló napra! Lefekvés előtt viszont megnyugtatja az elmét, és megszabadítja a nap folyamán felgyülemlett stressztől és feszültségtől.

Dörgölje meg a hasát minden étkezés után!
A legtöbben ösztönösen is megtesszük ezt, különösen akkor, ha túl sokat ettünk. Tegye egyik vagy mindkét tenyerét a hasára, és masszírozza meg az óramutató járásával megegyező irányú, körkörös mozdulatokkal! A táplálék is ebben az irányban halad végig a beleken, ezért a masszázs serkenti az emésztést.

Ölelje át magát!
A cél a vállban felgyülemlett feszültség feloldása. Tegye keresztbe a karját a mellkasán, és a kezével fogja meg a vállat! Szorítsa meg és engedje el a vállait háromszor! Ezután haladjon lefelé a karjain a szorításokkal, amíg el nem éri a csuklót!

Masszírozza át magát testmozgás előtt és után is!
Testének a keringési rendszerre ható vagy erősítő jellegű gyakorlatok előtti alapos masszírozása fokozza az izmok vérellátását. Az izmok testmozgás utáni masszírozása pedig segít a salakanyagok eltávolításában, és gyorsíthatja az izmok regenerálódását. Testmozgás előtt az öklével ütögesse végig magát, hogy fokozza a láb és a kar izmainak vérkeringését; utána viszont inkább dörzsölgesse végig az izmokat a tenyerével vagy az öklével, a szíve felé haladva!

Masszírozza meg a kezét!
Ezt mindig tegye meg, amikor kézkrémet használ! Kezdje a tenyere tövében azzal, hogy összekulcsolja az ujjait, majd körkörös mozdulatokkal egymáshoz dörzsöli két tenyere alsó szélét! Továbbra is legyenek összekulcsolva az ujjai, s az egyik hüvelykujjával körkörös mozdulatokkal dörzsölje meg a közvetlenül a másik hüvelykujja alatti területet, kintről a tenyér közepe felé haladva! Ismételje ezt meg a másik kezével is! Ezután nyissa szét a kezét, s a hüvelyk- és mutatóujjával gyúrja át a tenyerét, a csuklóját és az ujjai közti részeket! Az egyik kezével fogja meg egymás után a másik kéz ujjait, és húzogassa meg azokat kíméletesen!

Melengesse meg a szemét!
Ha a szemét fáradtnak érzi, mert egész nap a monitort bámulta, melengesse meg egy kicsit! Dörgölje össze erőteljesen a két kezét, amíg azt nem érzi, hogy a tenyere kezd felmelegedni! Ezután tegye a kezét a szemére, és érezze, hogy a tenyeréből áradó meleg ellazítja a szemét!

Görgessen teniszlabdát!
Ha feszültnek érzi a lábfejét, álljon egy fal mellé, támaszkodjon neki fél kézzel, majd tegye a lábát egy teniszlabdára, úgy, hogy az a talpboltozatánál legyen! Nehezedjen rá, s hagyja, hogy a labda mind nagyobb erőt gyakoroljon a talpára! Mozgassa a lábát, hogy az megmasszírozza a sarkát, a lábfej elülső részét és a lábujjakat is! Ha a teniszlabda túl nagy, használjon golflabdát! Ha a labdára háttal ráfekszik, elérheti a lapockák közti részt, hogy enyhítse a derék izmainak feszültségét.

Kényeztesse egy kicsit a lábát!
Ha a lábfejét már nagyon megviselte az egész napi álldogálás, vegye le a cipőjét, a zokniját vagy a harisnyáját, mossa meg a lábát, aztán alaposan dörgölje át! Üljön le egy kényelmes székbe vagy kanapéra, fűzze át egyik keze ujjait az egyik lábfej ujjai között, hogy azok egy kicsit szétfeszüljenek, a tenyerét pedig nyugtassa a talpán! A tenyere segítségével mozgassa a lábfej elülső részének ízületeit kíméletesen előre-hátra, egy percen át! Ezután húzza ki az ujjait a lábujjai közül, az egyik kezével fogja meg a bokáját, a másikkal pedig kezdje el kíméletesen forgatni az egész lábfejét – előbb kisebb köröket írjon le vele, aztán ahogy a boka bemelegszik, egyre nagyobbakat! Ismételje meg a másik lábával is!

Enyhítse a fejfájást!
Ha fáj a feje, álljon fel, hajoljon előre csípőből, és támassza a fejét egy párnázott székre! A szék enyhe nyomást gyakorol a fejére, mialatt a hajolás közben ellazul. Maradjon így 30 másodpercig! Miután felegyenesedett, üljön le, széttárt ujjakkal túrjon a hajába, majd szorítsa ökölbe a kezét. Húzza meg finoman a haját, maradjon így 2-3 másodpercig, aztán engedje el! Ez megnyújtja a fejbőr rostos szövetrétegét, és segít az ellazulásban. Folytassa ezt úgy, hogy mindig más hajcsomót markol meg a fején: kezdje elöl középen, és onnan haladjon két oldalra, majd hátrafelé!

Csipkedje meg a karját!
Teniszezés, kerékpározás, sziklamászás és más, a kart igénybe vevő sport után csipkedje meg a karját! Tegye keresztbe a jobb karját a mellkasán, behajlított könyökkel! Nyúljon át a bal karjával a mellkasa előtt, és bal keze hüvelyk- és mutatóujjával csípje össze a jobb kar tricepszét (a felkar feszítőizma a behajlított kar külső részén) a váll közelében! Maradjon így néhány másodpercig, engedje el, majd csípje újra össze 2-3 centiméterrel lejjebb! Haladjon így egyre lejjebb a karján a csipkedéssel, amíg el nem éri a könyökét! Ezután folytassa a jobb kar bicepszétől a könyökéig! Végezze el a bal karján is! A csipkedés segít feloldani az izmok feszülését, és javítja a vérkeringést.