Két kényelmes csonterősítő módszer

Ha a kocogás gondolatától is levegő után kapkod, inkább így küzdjön a csontritkulás ellen

Jól jár vele
A pár száz forintért is kapható (például itt) lépésszámláló nagy segítség a naponta megtett távolság mérésében és növelésében, ezáltal hozzájárulhat a csontok erősítéséhez. A tasmaniai Menzies Kutatóintézet vizsgálatai szerint a gyaloglás hatására kifejezetten nőtt a csípőcsont ásványianyag-tartalma, és egyes esetekben a csigolyáké is.

Az intézet munkatársa, dr. Graeme Jones elmondta, hogy a legmozgékonyabb vizsgálati csoport tagjainál, akik napi 12 400 lépést tettek meg, csaknem tíz százalékkal nagyobb ásványianyag-sűrűséget tapasztaltak, mint a legkevésbé aktív (napi 5300 lépést megtevő) csoportban.

A többletsúly is jó lehet
Ha erős csontokat akar, nem árt megmozgatnia őket. Ehhez elég, ha csak ballag – azonban súlymellényben. Az Oregoni Állami Egyetem öt évig tartó vizsgálata megállapította, hogy idős nőknél a nehezített felsőrész viselésével megállítható a csontszövetvesztés, növelhető a csonttömeg és az izomerő.

Súlymellény már 12 ezer forint körüli összegért is vásárolható, például itt keresse. – Kiválasztásakor ügyeljen arra, hogy lehetőség szerint testhez álló darabot vegyen, így a többletsúly szorosan a testéhez tapad – tanácsolja Lee Campbell sydney-i fitneszedző. – Az a jó mellény, amelyik tovább is nehezíthető, ha majd fokozni kívánja az edzés intenzitását. Kezdőknek nagyjából kétkilósat ajánlanék, azután lassan, fél-egy kilónként maximum a testtömeg tíz százalékáig növelném a terhelést.