Könnyítse meg a várandósságot!

Gyomorégés, stria, örökös fáradtság, hátfájás, feldagadt láb, visszerek, ujjbizsergés? Itt a megoldás!

Oldja a fáradtságot!
Szundítson mindennap napközben is fél órát! Figyeljen arra, hogy alvás közben a lábfeje magasabban legyen, mint a szíve: ez csökkenti a lábában a vér pangását. Ne érezzen bűntudatot, amiért pihenésre van szüksége! A kisbaba komolyan igénybe veszi a szervezetet.

Amíg az orvosa engedi, naponta végezzen valamilyen testmozgást. Az aerob mozgásfajták, például a séta vagy az úszás energiával tölti fel. A vajúdást és a szülést is megkönnyíti, ha jó az általános fizikai állapota.

Lohassza le a duzzadt lábfejet!
Váltogatott hideg-meleg vizes lábfürdővel javíthatja a vérkeringést fájó lábában. Töltsön meg két lavórt vízzel – az egyik legyen kellemesen meleg, a másik hideg. Merítse a lábát 3 percre a meleg vízbe, majd fél percre a hidegbe. Váltson ide-oda összesen hatszor, utoljára a hideg víz kerüljön sorra.

A lábfürdő után támassza fel a lábát, és pihenjen legalább tíz percet!

Győzze le a gyomorégést!
A terhesség során egyre nagyobb nyomás éri a hasat. Ennek hatására gyomorsav kerülhet fel a nyelőcsőbe. A savat különféle savlekötőkkel semlegesítheti: kérdezze meg orvosát, melyiket ajánlja.

Egyen mandulát! Az ízletes magokban található vegyületek segítik a gyomrot és nyelőcsövet elválasztó izmos gyűrű működését, így segítenek helyén tartani a gyomorsavat. Ügyeljen viszont arra, hogy a mandula tápértéke nagyon magas: egyetlen szem körülbelül 10 kcal. Hogy ne szedjen fel túl sokat, cserébe mondjon le valamely más kalóriadús ételről.

Kerülje azokat az ételeket és italokat, melyek ellazítják a gyomorszájat! Ilyen például a kávé, a citrusfélék, olajban sült ételek, borsmenta, paradicsom és alkohol. Különösen este, lefekvés előtt ne fogyasszon ilyeneket.

Küzdje le a hátfájást!
Ha lehet, ne álldogáljon túl sokáig, különösen a várandósság utolsó hónapjaiban. Ahogy a baba növekszik, és a medence körüli ízületek ellazulnak, a hátfájás egyre gyakoribbá válik. Az álldogálás csak fokozza a fájdalmat.

Ha valamennyi időre mégis állnia kell, súlyát egyenletesen ossza el mindkét lábán. Ha a csípőjét az egyik irányba kinyomja, azzal oldalirányú terhelést ró a gerinc alsó szakaszára.

A széken üljön egyenes háttal. Derekát szorítsa oda a szék háttámlájához. Ismételje ezt a mozdulatot naponta többször, hogy megerősödjenek a hátizmok.

Ha asztal mellett ülve dolgozik, lábfejét tartsa kissé megemelt helyzetben egy lábtartón vagy kisebb zsámolyon.

Enyhítse a kéztőalagút szindrómát!
Sok nőt kínoz terhesség alatt az ujjak zsibbadása vagy bizsergése. A háttérben az áll, hogy a szervezet vízvisszatartása miatt nyomás alá kerülnek a csukló idegei. A kellemetlen érzést csökkentheti, ha óránként körülbelül öt percig tornáztatja a csuklóját és karját.

Ne hajlítsa be az elernyedt, zsibbadó kézfejet! Ez nem könnyít a bajon – éppen ellenkezőleg, csak tovább ront rajta.

Szerezzen be csuklórögzítő sínt egy gyógyászati segédeszközöket forgalmazó üzletben, és viselje éjszakára! Így alvás közben sem tudja behajlítani a csuklóját.

Tegyen a striák ellen!
Szinte minden kismamánál kialakulnak terhességi csíkok, azaz vörösesből fehérré változó vonalak a bőrön. Ez elkerülhetetlen, hiszen a bőrnek a megnövekedő has és mellek miatt meg kell nyúlnia. A bőr alatti kötőszövetes rétegben lévő rostok megnyúlnak. Ez a felső hámréteg alatt található, ezért a bőrápolószerek nem segítenek. Ha sikerül minél kevesebb súlyfelesleget felszednie, minimálisra csökkentheti a csíkok esélyét.

Előzze meg a visszerességet!
A visszértágulat azért alakulhat ki, mert a visszerek falának szerkezete is megváltozik (ellazulnak), több az erekben keringő folyadék, illetve megváltoznak a súlyviszonyok. Az alsó végtagokon a visszértágulat megelőzése érdekében viseljen kompressziós harisnyát!

Szintén csökkenti a visszeresség kialakulását a hideg vizes borogatás. Keverjen el 6-6 csepp ciprus, citrom és bergamott illóolajat egy pohár varázsmogyoró-kivonattal. Hűtse le a fagyasztóban egy órán át. Mártson bele a folyadékba egy mosdókesztyűt vagy kis törölközőt, és hagyja felpolcolt lábán kb. 15 percig. Az illóolaj-keverék hatására a tágult erek összehúzódnak és csökken a duzzanat.

Könnyítsen a szoruláson!
A várandósság idején gyakoribb lehet a szorulás, ezért érdemes növelnie az elfogyasztott élelmi rostok mennyiségét. Magas rosttartalmú ételek például a babfélék, búzakorpa, teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek, gabonamagvak, őrölt lenmag, leveles zöldségek és brokkoli.

Vote it up
191
Tetszett?Szavazzon rá!