Könnyen betartható újévi fogadalmak

A nagy, homályos elhatározások könnyen kisiklanak, míg a kisebb célokat egyszerűbb betartani. Íme, pár ilyen

Az újévi fogadalmak mögött mindig őszinte jó szándék húzódik. Egészségesebben fogok étkezni, lefogyok, többet mozgok. Ám általában február környéken ezek a nagy, homályos elhatározások kisiklanak. Ahhoz, hogy fogadalmait betarthassa, konkrétabbaknak kell lenniük. Mi a nagy fogadalmakat kisebb célokra bontottuk, amelyeket meglepően könnyen be lehet tartani.

Kevesebb nátriumot fogyasztok
Naponta maximum 6 gramm nátrium bevitele ajánlott. Nem kevesen ennek a többszörösét fogyasztják. A túlzott nátriumbevitel arra hajlamosaknál növeli a vérnyomást. A feldolgozott ételek igen sok nátriumot tartalmaznak. A sózott vajat cserélje le sózatlanra, só helyett ízesítsen fokhagymával, és a konzerv paradicsom helyett egyen nyerset.

Fogselymet használok
A baktériumok komoly problémákat okozhatnak, ha nem törődik szája egészségével. Húzogassa a selymet le-föl háromszor a fog felületén, óvatosan az íny alatt, illetve minden fog oldalain.

Egész évben napvédőt használok
A legtöbb embernél a bőrrák 50 év fölött alakul ki, de a napsugárzás már fiatalabb korban is káros hatású. A barna foltok és a ráncok idő előtti megjelenése is összefüggésbe hozható a kockázattal. Szabad bőrfelületein még télen is használjon széles spektrumú napvédőt. Kényelmes és hatékony a napvédő kendő, legyen mindig a táskájában vagy a kocsiban.

Több antioxidánst fogyasztok
A szervezet anyagcseréje során szabad gyöknek nevezett molekulákat képez. Ha antioxidánsokban gazdag ételeket fogyaszt, megvédi károsító hatásuktól a szervezetét. Gyümölcsök közül ilyen az aszalt szilva, a mazsola, a fekete áfonya, a szeder, az eper, a málna, a szilva, a narancs, a piros szőlő és a cseresznye. A zöldségek közül a fodros kel, a spenót, a kelbimbó, a brokkoli, a cékla, a zöldpaprika, a kukorica és a padlizsán.

Többet mozgok
Naponta tízperces gyakorlatokkal több energiához jut, erősíti a csontjait és gyorsítja az anyagcseréjét, és még súlyzókat sem kell emelgetnie. Az erősítéshez nem kell okvetlenül különleges felszerelés. Kiváló gyakorlatokat végezhet a saját súlyát használva, például a fekvőtámasszal. Ráadásul az erősítés rövid idő alatt sok kalóriát éget el.

Kisebb tányérokat veszek
Javítani akar az alakján? Csökkentse az adagokat! Tanulmányok bizonyítják, hogy a kisebb tálak és tányérok segítenek kordában tartani az étvágyat.

Jó dolgokat képzelek el magamnak
A pozitív elvárások fontosak a testi-lelki egészség szempontjából. A rosszmájú, önostorozó személyiség tönkreteszi kapcsolatait, lehetetlenné teszi a személyes célok elérését és megakadályozza az aktív életvitelt. Mindennap találjon valami apróságot, ami miatt megdicsérheti magát.

Pozitív szokásokat alakítok ki
Ragaszkodjon esti menetrendjéhez, amely hatásosan előkészíti szervezetét az alvásra. Olvasson pár oldalt a könyvéből, 10-15 percig ápolja a lelkét, meditáljon, nyújtózkodjon. És mindennap ugyanakkor feküdjön le, illetve keljen fel – a hétvégékén is. Ha eleget alszik, egészségesebb lesz.

Vote it up
220
Tetszett?Szavazzon rá!