Kedélyjavító ételek

Tartós boldogságra vágyik? Ha minden gondját nem is oldja meg, sokat segíthet, ha eleget fogyaszt az alábbi ételekből

Az ausztrál Deakin Egyetem kutatói egyértelmű összefüggést mutattak ki az egészségtelen táplálkozás és a depresszió között. Az alábbiak segíthetnek:

Levélzöldségek és citrusfélék
Ezek a folátokban bővelkedő élelmiszerek természetes antidepresszánsok. Depressziós egyének vizsgálata kiderítette, hogy akikben alacsony a folátszint, azok hajlamosabbak a súlyos depresszióra, és kevésbé fogékonyak az antidepresszáns gyógyszerekre.

Barna rizs, hús, tojás
Csupa remek triptofánforrás. A triptofánból képződő szerotonin a hangulat- és alvásszabályozás fontos tényezője.

Dió, lenmag
A hideg vízi halak után az olajos magvak szolgáltatják a legtöbb omega–3-zsírsavat, amely kedélyállapot-javító és emlékezetserkentő.

Cukor és keményítő
A csak időnként és mértékkel fogyasztott főtt tészta vagy édesség hangulatjavító. A Massachusettsi Műszaki Egyetem munkatársai szerint a szénhidrátok emelik a szerotoninszintet, és természetes idegcsillapítóként viselkednek.

Vote it up
267
Tetszett?Szavazzon rá!