Kevesebb szénhidrát, több fogyás

Dr. Eric Westman szerint az igazán eredményes diétához szinte nem is kell figyelnie a zsírra

Dr. Eric Westman, egy észak-karolinai egészségklinika vezetője és a The New Atkins for a New You (Új Atkins-diéta a teljes megújulásért) című könyv társszerzője tizenkét éve foglalkozik az alacsony szénhidráttartalmú diéta lehetőségeivel. Szerinte ha tényleg fogyni akar, a zsír helyett a szénhidrátra figyeljen.

Ne próbálja a zsírt visszafogni
A zsírban gazdag ételek segítenek megelőzni a nyomottság érzését – állítja dr. Westman –, ezért a szalonna, a sajt, a tejszín, a sajtkrém, a majonéz, a vaj és az olaj egytől egyig az alacsony szénhidráttartalmú diéta alkotórészei.

Intsen búcsút a tésztának, a kenyérnek és a rizsnek
A fogyáshoz a legtöbb embernek napi 20 gramm „tiszta” szénhidrát alatt kell maradnia – a tiszta szénhidrát a grammban kifejezett szénhidrátra utal, a rost tömegének levonásával, mivel utóbbi nem emeli a vércukrot. E szabály alapján sajnos ki kell iktatni a kenyeret (két szelet kenyér 24 gramm tiszta szénhidrátot tartalmaz), a rizst (több mint 40 gramm egy csészében) és a tésztát (150 grammban ugyancsak több mint 40 gramm szénhidrát található). Miután elérte a kitűzött célt, szép lassan visszatérhet az olyan szénhidráttartalmú ételekhez, melyek nem befolyásolják túlságosan a vércukorszintjét.

Legyen válogatós, ha zöldségekről van szó
A magas keményítőtartalmú zöldségek is kiesnek – így a föld felszíne alatt növő zöldségek többsége és a kukorica. Belefér azonban napi négy csészének megfelelő leveles zöldség, mint a fejes saláta, a spenót vagy a káposzta; figyeljen viszont a brokkolira, a karfiolra, a zöldpaprikára és a kelbimbóra, ezekből maximum 2 csészényit egyen egy nap.

Mondjon nemet a rejtőzködő cukorra
A híresen egészséges étel, a gyümölcs valójában tele van cukorral, vagyis szénhidráttal. Ugyanez igaz a gyümölcslevekre, továbbá a szénsavas üdítőitalokra, a süteményekre és a cukorkákra is. Sikeres lehet azonban a fogyókúra, ha a vacsorához cukormentes üdítőt és édességet, valamint száraz bort tálal.

Egyen, amennyit akar
Dr. Westman szerint, ha fehérjéről és zsírról van szó, nem kell tudatosan a mennyiségre figyelni, az étvágy magától is elmúlik – csak hagyja valóban abba az evést, ha már úgy érzi, tele van.