Kevesebbel is jóllakhat

A többség lelki okokból hajlamos rá, hogy túlegye magát, ám pár apró trükkel kicselezhetjük az elménket

Tegye kihívássá az étkezést
Ha minden falatért meg kell küzdenie, úgy nemcsak arra fog figyelni, hogy hogyan egyen, hanem egyben arra is, hogy mennyit! Okozzon önmagában problémát!

ne a megszokott kezében tartsa a kanalat, próbálja az ügyetlenebb kezével kanalazni a levest;
tartsa a villát fejjel lefelé, hogy ne tudjon lapátolni, csak megfontoltan szurkálni;
lehetőség szerint használjon evőpálcikát, amivel csak kisebb adagokban és lassabban tud enni;
ne hámozza meg előre, ha pisztáciát vagy hasonlót eszik, így egyrészt rendesen meg kell dolgoznia minden egyes falatért, másrészt a tányéron maradó héj mennyisége figyelmeztetni fogja, ha meg kell állnia.

Lassítson
Fontos, hogy ne tömje magát. Egyszerre egy falatot vegyen a szájába, alaposan rágja meg és nyelje le az egészet, mielőtt a következő falatért nyúlna. Ha eszik, akkor az legyen a fő elfoglaltsága: ne tévézzen közben, ne merüljön mély beszélgetésbe, heves vitatkozásba, mert ha nem figyel oda, megállás nélkül kanalazni fog. Ha társas vacsorán vesz részt, szúrja ki, hogy ki eszik a leglassabban, és próbálja felvenni az ő tempóját! Ha kell, tudatosan ékeljen be kis szüneteket evés közben, rendszeresen találjon ürügyet, hogy letehesse kicsit az evőeszközt:

igyon egy-egy apró kortyot a poharából;
meséljen el asztaltársainak egy történetet;
álljon fel, hogy kinyújtsa a lábát kicsit.

Csökkentse az étvágyat
Legyen okosabb annál, mint hogy étvágya miatt túlzásba essen, és aztán később bánja meg, hogy túlette magát. Előzze meg étvágyát, ugyanakkor gondoskodjon róla, hogy lehetőséget se hagyjon magának a szükségesnél több étel csipegetésére:

egy ebéd előtt elfogyasztott alma épp annyira telíti el, hogy akár 15 százalékkal csökkentheti az utána elfogyasztott étel mennyiségét;
elszánt rágózással átverheti étvágyát: ha 45 percig kitart egy rágó mellett, azzal csökkentheti étvágyát és erősítheti telítettségérzését, leküzdve így például az ebéd utáni nasizás kényszerét;
ne főzzön többet a kelleténél: az ebéd után a konyhában váró maradék mindig túl csábító ahhoz, hogy csak úgy kidobja a szemétbe – főzzön inkább kevesebbet, így nem kell majd szembenéznie még egy „fogással”, és pazarolni sem fog.