Koplalás nélküli fogyókúra

A nők többsége szerint jól kell lakni ahhoz, hogy sikeresen lefogyhasson. Íme, hat tanács

Komoly akadály az éhségérzet, ha le akar adni néhány kilót. A Weight Watchers szervezet felmérése szerint a nők mintegy 80 százaléka úgy véli, jól kell laknia ahhoz, hogy sikeresen lefogyhasson. Ahelyett tehát, hogy egyszerűen kevesebbet enne, próbáljon meg olyan élelmiszereket fogyasztani, amelyek kisebb kalóriafelvétel mellett is teltségérzetet idéznek elő. A kalóriaszegény ételek jellemzően sok vizet és rostot tartalmaznak. Íme, hat jó tanács:

Faljon zöldet! Egyen sok spenótot, sóskát, salátát, paradicsomot, zöldbabot, tököt és hagymát. Nem szereti a zöldség ízét? Tegye raguba, levesbe, spagettimártásba, pizzára vagy fasírtba. Csupa terjedelmes, laktató, energiaszegény étel.

Fogja vissza a rágcsákat! Óvakodjon a ropitól, sós keksztől és burgonyasziromtól. Mivel ezekben a száraz ennivalókban nincs víz, kis adagjuk is rengeteg kalóriát sűrít magába.

Öntsön tiszta vizet a pohárba! Törekedjen arra, hogy teljes folyadékbevitele felét tiszta víz tegye ki. Ha változatosságra vágyik, próbálkozzon szódával és szénsavas ásványvízzel, diétás üdítőitalokkal vagy gyógyteákkal. Azt se felejtse el, hogy a friss zöldség és gyümölcs jórészt víz.

Mondjon igent az előételre! Az okosan választott első fogás mindjárt csillapítja az étvágyat, ezáltal lehetővé teszi, hogy a főétel kalóriaszegényebb legyen. Válasszon zöldségleveseket vagy zsírszegény öntettel kiegészített zöldsalátát.

Töltekezzen fehérjével! Ebből az élelemcsoportból bátran válogathat, például sovány vörös húst, baromfit, halat, tojást, tejterméket, hüvelyeseket, szóját és gabonafélét. A fehérje tartósabb teltségérzetet eredményez, így korlátozza ez egyéb táplálékfelvételt.

Teljes élvezet Kenyér- és reggelipehely-fogyasztásának legalább felét teljes őrlésű lisztből készült termékek tegyék ki.