Kukoricás quinoasaláta

Pompás finomság ez a pikáns öntettel és citromos avokádóval készült dél-amerikai ihletésű, vidám saláta

Hozzávalók 6 személyre
140 g quinoa, alaposan átmosva 0,75 teáskanál só 120 g fagyasztott, morzsolt kukorica 60 ml + 1 evőkanál friss zöldcitrom-lé 1 erős csilipaprika, kimagozva, apróra vágva 1 kis gerezd fokhagyma, apróra összevagdosva frissen őrölt bors, ízlés szerint 1 teáskanál őrölt kömény 60 ml repceolaj 350 g koktélparadicsom, a bogyók félbevágva 80 g zöldhagyma, összevagdosva 10 g friss korianderlevél, apróra vágva 2 szép, érett avokádó, felkockázva

Elkészítés
1. A quinoát 380 ml vízzel és fél teáskanál sóval egy közepes méretű lábosba rakjuk. Kis lángon felforraljuk, majd fedő alatt, lassú tűzön tovább főzzük, míg a víz nagy részét magába nem szívja, és meg nem puhul (12-15 perc). A tűzről levéve 5 percig állni hagyjuk, majd villával habosra kavarjuk. Nagy tálba öntjük, és hagyjuk kihűlni.

2. Egy nagy lábosba annyi vizet öntünk, hogy 2-3 cm magasan álljon benne. A forrástól számítva 5 percig főzzük benne a kukoricát. Ha kész, levesszük a tűzről, és hideg csapvíz alatt lehűtjük.

3. Eközben egy kis tálban összedolgozzuk a 60 ml citromlét a paprika- és fokhagymavagdalékkal, a borssal, a köménnyel és a maradék negyed teáskanálnyi sóval, a lassan, fokozatosan csorgatott olajjal.

4. A paradicsomot, a zöldhagymát, a koriandert és a morzsolt kukoricát a kifőtt, kihűlt quinoához adjuk, beleöntjük az előző lépésben összedolgozott, fűszeres elegyet, majd jól összekavarjuk az egészet. Az elkészült saláta a hűtőben 2 napig tárolható.

5. Az avokádót közvetlenül tálalás előtt megcsorgatjuk a maradék 1 evőkanálnyi citromlével egy kis tálban, összerázzuk, hogy egyenletesen bevonja a gyümölcsdarabokat. Tálaláskor ezzel díszítjük a salátát.
 

Tudjon meg többet az indiánkölesnek is nevezett quinoáról, illetve annak egészségi előnyeiről!

Vote it up
88
Tetszett?Szavazzon rá!