Meglepő elalvási praktikák

Nem kell a bárányokat számolgatni, mégis úgy fog aludni, mint egy kisbaba

Meglepő módon az izmok megfeszítése az egyik legjobb módszer az alvás előtti ellazuláshoz. A progresszív izomrelaxációt pszichológusok és orvosok azoknak ajánlják, akik nehezen tudnak elaludni, és szeretnének megszabadulni a stressztől. Az alábbiakban az izomrelaxáció lépéseinek rövid bemutatása következik. Mindenkinek érdemes kipróbálnia.

1. Feküdjünk le, és oltsuk el a villanyt! Feküdjünk háton, hunyjuk le a szemünket, és mélyen lélegezzünk be ötször.

2. Kezdjük a lábujjakkal! Figyeljük meg, hogy lábujjaink milyen melegek vagy hidegek. Lélegezzünk be, és lábujjainkat olyan erősen húzzuk a talpunk irányába, ahogy csak bírjuk. Szorítsuk össze a lábujjainkat, és maradjunk így 5–8 másodpercig. A kezdők gyakran vétik azt a hibát, hogy a megcélzottakon kívül más izmokat is megfeszítenek. Ennél a gyakorlatnál például csak a lábujjakat és a lábfejet feszítsük meg, a vádlit és a combot ne.

3. Lazítsuk el az izmokat, és fújjuk ki a levegőt! Érezzük, ahogy az izmaink ellazulnak. Feküdjünk 10 másodpercig nyugodtan, ellazulva.

4. Ezután feszítsük meg és lazítsuk el mindegyik nagy izomcsoportot a következő sorrendben: mindkét lábfej; mindkét lábfej és a teljes láb; mindkét kéz; mindkét kéz és kar; fenék; has; váll; fej. Amikor a vállunkhoz érünk, fejünket lassan forgassuk jobbra-balra.

5. Húzzuk mindkét vállunkat a fülünkhöz, és maradjunk így 10 másodpercig. Lazítsuk el a vállunkat, majd húzzuk felfelé, a mennyezet irányába. Tartsuk meg röviden, majd ismét lazítsuk el. Ismételjük meg.

6. Hunyjuk be erősen a szemünket (a kontaktlencsét előtte ki kell venni)! Ráncoljuk össze a szemöldökünket és a homlokunkat, és szorítsuk össze az ajkunkat. Tartsuk megfeszítve az arcizmainkat 4–8 másodpercig.

7. Nyissuk ki a szemünket, és érezzük az ellazulást! Mosolyogjunk, lélegezzünk be mélyen, és nyújtózkodjunk egyet.

Vote it up
5
Tetszett?Szavazzon rá!