Memóriajavító ételek

Aggasztja, hogy idős korában esetleg cserben hagyja az emlékezete? Egye-igya ezeket, és nem lesz mitől félnie

Fekete áfonya
Kutatások bizonyítják, hogy a fekete áfonya bizonyos esetekben segíthet az időskori memóriaromlást megelőzni, vagy súlyosságát csökkenteni. Az áfonya egyébként valóságos csodaszer: védi a látást, a szívnek is jót tesz, ráadásul a rák ellen is véd. Ha kedvet kapott hozzá, íme pár áfonyás finomság.

Kávé
A kávé javítja az öregedő embereknél a memóriát, a logikus gondolkozást és a reakcióidőt. Jó hír nagy kávésoknak: hosszú távú fogyasztásával jelentősen csökken az Alzheimer-kór kialakulásának veszélye! A kávé szintén valóságos csodagyógyszer. Ha pedig nem szereti hörpölni, egyen tiramisut.

Halásszon az emlékek között
Még a konzerv tonhal is hasznos lehet, ha a memóriáról van szó! A halakban található omega–3 zsírsavak segítenek a memória karbantartásában.

Emlékezetes reggeli
Egy torontói kutatás során a vizsgált 61–79 éves önkéntesek jobban teljesítettek a memóriát tesztelő feladatokban, ha megfelelően reggeliztek mindennap. Ehhez hasonlóan, ha gyermeke otthon alaposan bereggelizik, sokkal jobban fog sikerülni az iskolában a dolgozat! Íme, pár ötlet ehhez.

Koccintson az emlékekre
Egy 746 felnőtt bevonásával készült felmérés szerint azokat, akik heti 1-6 adag alkoholos italt (10–60 gramm alkoholt) fogyasztottak a kutatás hat éve alatt (legyen szó sörről vagy borról), 54 százalékkal kevésbé fenyegette a szellemi hanyatlás, mint az absztinenseket. Az alkoholfogyasztással viszont fontos mértéket tartani, hiszen ugyanez a kutatás azt is kimutatta, hogy a heti 14 adagot átlépőknél a szellemi hanyatlás veszélye épp ellenkezőleg, 22 százalékkal nőtt.

Zsályatea
Az orvosi zsályaolajból készült tea növeli az acetilkolin-szintet az agyban, ami segíti az emlékezőképességet. Nem mellesleg ez a tea az emésztést is segítheti.

Curry
Egy olasz vizsgálat eredményei szerint a curry ellenszere lehet az emlékezetzavarnak és az Alzheimer-kórnak. A fűszer valószínűleg stimulál egy a szabad gyökök káros hatásaival szemben védő enzimet.
 

A memóriát számos egyéb tényező fenyegetheti, de szerencsére ön is sokat tehet, hogy elméje friss maradjon.

Vote it up
260
Tetszett?Szavazzon rá!