Menstruációs görcsök? Itt az ellenszer!

Ön is szenved tőlük? Az alábbi módszerek valamelyike biztosan önnél is enyhülést hoz majd

Zoknikúra Töltsön meg egy nagy pamutzoknit vagy egy kis párnahuzatot rizzsel, csomózza össze a száját, melegítse föl mikrosütőben, s már kész is a görcsölő hasához szorítható melegítőpárna.

Kényeztető fürdő Adjon néhány csepp relaxáló hatású levendulaolajat egy kád meleg vízhez, és áztassa magát benne 15–20 percig. A hő serkenti a véráramlást, és ellazítja a feszülő izmokat, a nyugodt fürdőzés pedig „kimossa” önből a felgyülemlett feszültséget.

Pihenés és relaxáció – Minél feszültebbek vagyunk, annál valószínűbb, hogy testi fájdalmaink lesznek – mondja dr. Jamal Mourad, a glendale-i Midwestern Egyetem klinikai adjunktusa. – Ha a test azt üzeni, hogy valami nincs rendben, akkor nem kell erőlködni! Feküdjön le 5 percre, és hallgasson megnyugtató zenét. Minden éjjel aludjon legalább nyolc órát, az alváshiány ugyanis csökkentheti a fájdalomküszöböt.

Ajaknyomás Ha 15 percenként egy percig nyomva tartja felső ajka közepét, közvetlenül az orra alatt, és ezt naponta néhányszor megismétli, az állítólag enyhíti az erős menstruációs vérzést, és csökkenti a fájdalmat. Ha kételkedik is, egy próbát megér.

Csípőbillegtetés Csípője izmainak nyújtása segíthet a görcsök megszüntetésében. Álljon csípőszélességű terpeszbe, térdét kissé behajlítva, és tegye csípőre a kezét. Himbálja a csípőjét előre-hátra 15-ször.

Magzatpóz Valószínűleg ösztönösen is ezt a pózt veszi föl, amikor görcsök kínozzák. Feküdjön az oldalára, és húzza föl a hasához a térdét. A méh helyzete így megváltozik, és hasizmai sem feszülnek annyira.

Masszázs Próbálja megmasszírozni hasa és háta alsó részét: a masszázs fokozza a véráramlást, és csökkenti az izomfeszültséget.
 

Ismerjen meg további öngyógyító módszereket a menstruációs görcsök ellen!

Vote it up
181
Tetszett?Szavazzon rá!