Miért egészséges az avokádó?

Nem is hinné, mennyi gyógyerő rejlik az aligátorkörtében: jót tesz a szívnek, véd a rák ellen és a hajat is megszépíti

Csökkenti a koleszterinszintet
Az avokádóban található növényi szterolok a koleszterin vérbe való felszívódásának gátlása révén csökkentik a koleszterinszintet. Egy kutatás különböző étrendekre térő, magas vérnyomásban szenvedő felnőtteket vizsgált két éven át. A kutatás azzal a megállapítással zárult, hogy alacsonyabb a vérnyomása és kedvező irányba változnak a vérzsírszintek, ha sok finomított szénhidrátot tartalmazó étrendjét egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag diétára cseréli. Holland kutatók 60 korábbi kutatás eredményét összesítették és így elemezték a különböző zsírok fogyasztásának szervezetre gyakorolt hatását. Ennek során rájöttek arra, hogy az egyszeresen, illetve a többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdag étrend csökkenti a rossz koleszterin szintjét, miközben a jó koleszterin szintjét növeli – szemben a szénhidrátokban dús ételekkel.

Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek veszélyét
Ha telített zsírok helyett inkább telítetlen zsírokat fogyaszt, az a kutatások szerint jelentősebben csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, mintha típustól függetlenül az összes zsír bevitelét csökkentené. Ha pedig telítetlen zsírokról van szó, akkor az avokádó az aduász! Ötven különböző vizsgálat és kutatás adatait összesítve végül megállapították, hogy az egyszeresen telítetlen zsírokban gazdag mediterrán étrend a metabolikus szindróma (az anyagcsere-zavarokkal kapcsolatos tünetegyüttes) hatásos megelőzésével csökkenti a szívkoszorúér-betegség és további szívbetegségek kockázatát. Egy vizsgálat 74 ezer, 38 és 63 éves kor közötti nő egészségi állapotának 20 éven át tartó vizsgálata alapján kimutatta, hogy azok, akik kitartottak a mediterrán konyha mellett, kevésbé voltak kitéve egy esetleges stroke veszélyének.

Nő avokádóval a kezébenCsökkenti a rákos betegségek kockázatát
Az egyszeresen telítetlen zsírok segítik a szervezetet abban, hogy minél több olyan antioxidánst képes legyen hasznosítani, mint a paradicsomban található likopin vagy a sárgarépában és az édesburgonyában található béta-karotin – mindkettő hatásos a rák megelőzésében.

Megakadályozza a vércukorszint-ingadozást
Kenje meg avokádóval a szendvicsét! A benne lévő rostoknak köszönhetően lassabban szívódnak fel a bélből a cukrok, és így nem ingadozik nagy mértékben a vércukorszint. A Nutrition Journal nevű folyóiratban jelent meg a Loma Linda Egyetem vizsgálatáról szóló cikk, amely szerint a mindennapi ebédhez elfogyasztott fél avokádó után a résztvevők később éheztek meg újra és kevésbé éreztek késztetést az ebéd utáni nassolgatásra. A kutatók azt is megállapították, hogy az avokádófogyasztásnak köszönhetően nem következett be vércukorszint-kiugrás, ami alapján az avokádó a fogyókúra során és a diabéteszesek számára is kedvező hatású lehet – bár ennek igazolására még további kutatásokra van szükség. Avokádós receptek!

Segít megőrizni haja egészségét
A benne rejlő fehérjéknek köszönhetően erősítheti a hajszálakat az avokádós hidratáló hajpakolás! Egy érett, hámozott avokádót keverjen össze egy teáskanálnyi búzacsíraolajjal és ugyanannyi jojobaolajjal, vigye fel a frissen mosott hajra és kenje alaposan szét. Fedje le egy úszósapkával vagy nejlonnal, és csak 15-30 perc múlva öblítse le. Próbáljon ki más házi praktikákat is, hogy egészséges legyen a haja!

Vote it up
199
Tetszett?Szavazzon rá!