Miért jó és miért rossz az alma?

Rengeteg jótékony hatással bír, azonban egyes esetekben veszélyeket is rejthet a fogyasztása

Segít az Alzheimer-kór elleni harcban
Az almában található a kvercetin nevű antioxidáns, amely a kutatások szerint a patkányok esetében hatékonyan védte az agysejteket a leépüléssel szemben – valószínűsíthető, hogy az emberekre is hasonló hatással van. A héját is egye meg, ha a legtöbbet ki akarja nyerni a gyümölcsből!

Megelőzi a vastagbélrákot
Ahogy az alma természetes rosttartalma erjed a vastagbélben, olyan kémiai vegyületek keletkeznek, amelyek segítik a ráksejtek létrejöttének megakadályozását – állítja egy friss német kutatás. További vizsgálatok azt mutatták ki, hogy az alma procianidint is tartalmaz, ez az antioxidáns olyan jeleket vált ki, amelyek hatására elhalnak a ráksejtek.

Stabilizálja a vércukorszintet
Mivel sok benne a rost, az alma lassítja az emésztést és a glükóz felszívódását. Egy kutatócsoport azt fedezte fel, hogy azoknál a nőknél, akik naponta legalább egy almát elfogyasztottak, 28 százalékkal kisebb volt a cukorbetegség kockázata, mint azoknál, akik nem ettek egyetlen almát sem.

Ápolja az ínyt
Annyira talán nem is túlzó a természet fogkeféjének nevezni az almát: igaz, a fogakat nem mossa ki egy alma elfogyasztása, de a vele járó harapás és rágás ápolja az ínyt. Az alma savas ízének köszönhetően továbbá fokozott a nyáltermelés, amely a szájban levő ételmaradékok kimosásával nyújt védelmet a fogszuvasodás ellen.

Megelőzi a magas vérnyomást
Egy friss elemzés szerint azokat a felnőtteket, akik rendszeresen esznek almát, 37 százalékkal kevésbé fenyegeti a magas vérnyomás.

Segít fogyni
Mivel az alma tömve van rostokkal, és kiemelkedően magas a víztartalma is, utána kevesebbet akar majd enni. Különböző kutatások, amelyeket többek között Washington államban és Brazíliában végeztek, azt mutatták ki, hogy sikeresen fogytak azok, akik naponta legalább 3 almát vagy körtét elfogyasztottak.

Megelőzi a szív- és érrendszeri betegségeket
Egy friss almánál nincs is jobb harapnivaló! A benne található flavonoidoknak és antioxidánsoknak hála nagy segítséget nyújthatnak a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében. Egyetlen apróságról ne feledkezzen meg: a héjával együtt egye.

A magas koleszterinszint ellen is hasznos
Az almának alacsony a kalória- és magas a pektintartalma – utóbbi vízben oldódó rostanyag, amely segít csökkenteni az ártalmas LDL koleszterin szintjét!

Vannak veszélyei is
Tartalmazhat rovarirtót Mivel az alma ki van téve a kukacoknak és a különféle rovaroknak, általános, hogy rovarirtóval permetezik. Evés előtt mindig mossa meg a gyümölcsöt! Ha a héja viaszos, inkább hámozza meg – a viasz megnehezíti a rovarirtó maradéktalan lemosását.

Az almacsipsz allergiás reakciót válthat ki Gyakori, hogy az almacsipszhez kén-dioxidot adnak, hogy megőrizzék annak színét és állagát. Ugyanakkor a kén-dioxid az arra hajlamos emberekben allergiás reakciót válthat ki!

Az almaecet és az almalé bakteriális fertőzést okozhat Az E. coli és a cryptosporidium baktériumok súlyos fertőzést okozhatnak, ezért nem szabad nem pasztőrözött almalevet és almaecetet inni! Erre különösen oda kell figyelni a gyermekeknek, a várandós nőknek, az időseknek és mindenkinek, akinek legyengült az immunrendszere – mindig figyelmesen tanulmányozza át a termék címkéjét.