Miért jó a chíamag?

Sok tápanyag, kevés kalória – az apró, ősi mag az azték és a maja kultúra egyik kedvence volt, elnevezése a maják nyelvén azt jelenti: erő

Kontrollálja az étvágyat
50 gramm chíamag 20 gramm rostot tartalmaz – a napi ajánlott bevitelnek ez már a 76 százaléka! A chíamag vizet köt meg a gyomorban, megnő a térfogata, így zabolázza meg az étvágyat. Öntsön bátran a reggeli joghurtba, hogy jóllakottabbnak érezze magát! Az világhírű tévés orvos, dr. Oz a következőt ajánlja a délutáni éhség ellen: egészségtelen rágcsák helyett keverjen el két evőkanál chíamagot egy pohár vízben, és igya meg.

Támogatja az erős csontokat
A kalcium ajánlott napi bevitelének közel 20 százalékát le is tudhatja 20 gramm chíamaggal. Ez különösen jó hír a laktózérzékenyeknek, illetve mindenkinek, aki nem mondható a tejtermékek nagy rajongójának! Dr. Oz szerint ezek a magvak elegendő kalciumot biztosítanak, hogy csontjai erősek maradjanak, megelőzze a csontritkulást.

Segít aludni
A chíamagok tulajdonképpen apró kis triptofáncsomagok. A triptofán egy aminosav, amely a melatonin- és a szerotoninszint képzéséhez kell. Ezek azok a hormonok, amelyek a mély, kiegyensúlyozott alvást biztosítják.

Gátolja a vércukoringadozást
Magas rosttartamának köszönhetően a chíamag lassítja a szénhidrátok lebontását a bélrendszerben. Ez azt jelenti, hogy ezek a magok így megelőzik az étkezés után a vércukorszint kiugrását.

Hidratálja a bőrt
A chíamag krém formájában is kapható! Nicholas Perricone orvos azt ajánlja, hogy vigye fel a száraz bőrfelületre. Pár cseppet összekeverhet hagyományos testápolójával is, hogy erősítse annak hidratáló hatását. A chíamagoknak magas az omega–3 zsírsavtartalma, ami azt jelenti, hogy erős a gyulladáscsökkentő hatásuk, megszüntetik a száraz bőr pirulását, és újra életet lehelnek bele.

Védelmezi a szívet
A chíamag gazdagabb omega–3 zsírsavforrás, mint akár a lenmag, akár a lazac! Márpedig az omega–3 kulcsfontosságú a szív egészségéhez. A magas vérzsírszint (orvosi nyelven trigliceridszint) jelentősen növeli egy esetleges szív- és érrendszeri betegség veszélyét, az omega–3 zsírsavak viszont bizonyítottan csökkentik ezt.

Vote it up
164
Tetszett?Szavazzon rá!