Miért jó a fodros kel?

Sötétzöld levelei védik a szívet, megelőzhetik a rákot és egyes szembetegségeket, erősítik a csontokat, sőt elősegítik a fogyást is

Segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségeket
A kel kivételesen gazdag C-vitaminban, olyannyira, hogy egy csésze főtt kel már ki is teszi az ajánlott napi adag mintegy 50 százalékát! A magas C-vitamin-bevitel csökkentheti a koleszterinszintet: tizenhárom placebókontrollos klinikai vizsgálat összesített adatai alapján a legalább 1 hónapon át fogyasztott napi 500 milligramm C-vitamin sikeresen csökkenti az LDL koleszterin szintjét. Ezért valószínű, hogy a sok kel is segíthet a segít a rossz koleszterin, az LDL szintjének csökkentésében, következésképp a szív- és érrendszeri betegségek veszélye is csökken.

Véd a rákos betegségek ellen
A többi sötét levélzöldséghez hasonlóan a fodros kelben is találhatók olyan rák elleni vegyületek, mint a bioflavonoidok, a karotinoidok és további egyéb antioxidánsok. Ezeken kívül a kel tartalmaz még úgynevezett indolokat is, olyan vegyületeket, amelyek segítik a rák ellen védő enzimek működését.

Az egészséges csontokhoz is fontos
Két csonterősítő ásványi anyagot is találni a fodros kelben, kalciumot és magnéziumot. Ráadásul gazdag K-vitaminban is.

Fogyáskor is segít
Egy csésze fodros kel mindössze 50 kalóriát tesz ki, így ideális rágcsálnivalóra találhat benne, ha vigyáznia kell a derékbőségére. Igen gazdag növényi rostokban is, aminek köszönhetően tovább kitart a jóllakottság érzése.

Védi a látást
Ahogy a többi sötét levélzöldség, így a fodros kel is tartalmaz luteint. Ez az antioxidáns védi a szemben az éleslátásért felelős sárgafoltot a makuladegenerációval, illetve a szemlencsét a szürkehályoggal szemben.

Vote it up
206
Tetszett?Szavazzon rá!