Miért jó a körte?

Amellett, hogy finom, legalább négy területen jót tesz az egészségnek is

Csökkenti a koleszterinszintet
A körtében többféle rost is van, ilyen például az oldható rostok közé tartozó pektin, amely segít a koleszterinszint szabályozásában.

Enyhíti a székrekedést
A körte nagyobb mennyiségű cellulózt is tartalmaz. A cellulóz egy oldhatatlan rost, amely növeli a széklet térfogatát és rendelkezik enyhe hashajtó hatással is, melynek révén segíti a normális bélműködést.

Segít csökkenteni a vérnyomást
A káliumban gazdag körte szerepet játszhat a vérnyomás szabályozásában.

Csökkentheti a cukorbetegség kockázatát
A körte kitűnő forrása az antioxidánsoknak – ez különösen fontos lehet azok számára, akik tartanak a 2-es típusú cukorbetegségtől. A Harvard Egyetem egy 2012-es tanulmánya szerint az antocianinokban gazdag ételek, így a körte hetente több mint ötszöri fogyasztása csökkentette a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. A körtének emellett alacsony a glikémiás indexe és a glikémiás terhelése is, ami igen kedvező a cukorbetegek számára.

Egészségi kockázatok
Az aszalt körte gyakran tartalmaz szulfitokat, amelyek allergiás reakciót vagy asztmás rohamot válthatnak ki az arra hajlamos személyeknél.

Hasznos tipp
Az érett körte nagyon sérülékeny és romlékony, ezért a piacon és az üzletekben árult gyümölcs általában egy kicsit még éretlen, hogy jól szállítható legyen. A frissen vásárolt, nem teljesen érett körtét hagyja néhány napig szobahőmérsékleten utóérni; a folyamatot felgyorsíthatja azzal, ha a gyümölcsöt papírzacskóba teszi. Az érett körte még néhány napig eltartható a hűtőszekrényben. Körtés receptek!

Vote it up
1
Tetszett?Szavazzon rá!