Miért jó a papaja?

Legalább öt érv szól mellette. A szemet is védi, bár nem a képen látható módon kell alkalmazni

Segít a szívbetegség elleni küzdelemben
A C-vitamin és a béta-karotin mellett a papaja jó forrása az E-vitaminnak is; ezek az antioxidánsok mind gátolják a koleszterin vérben végbemenő oxidációját, s ezáltal csökkentik a szívroham és a szélütés kockázatát.

Védelmet nyújt a vastagbélrák ellen
A papaja rosttartalma a vastagbélben meg tudja kötni a rákkeltő méreganyagokat. A papaja gazdag folsavban és béta-karotinban is, mely vegyületekről szintén kimutatták, hogy csökkentik a vastagbélrák kockázatát.

Csökkenti a gyulladás hatásait
A papajában több olyan fehérjebontó enzim is van, amelyek segíthetnek az égési sebek gyógyulásában és az általuk okozott gyulladások visszaszorításában. Ezek az enzimek csökkenthetik a gyulladással összefüggő tünetek súlyosságát az asztmában, artrózisban vagy reumás ízületi gyulladásban szenvedők esetében is.

Kordában tarthatja az ízületi gyulladásokat
Egy több mint 20 ezer fő bevonásával végzett vizsgálatból az derült ki, hogy a legkevesebb C-vitaminban gazdag ételt fogyasztók körében több mint háromszor akkora valószínűséggel alakult ki ízületi gyulladás, mint a sok C-vitamin-dús ételt fogyasztók esetében. Egy papaja a napi C-vitamin-szükséglet több mint kétszeresét tartalmazza.

Véd a makuladegenerációtól
Napi 3 vagy több adag gyümölcs elfogyasztása 36 százalékkal csökkentheti az időskori makuladegeneráció (az időskori vakság első számú oka) kialakulásának kockázatát azokéhoz képest, akik naponta kevesebb mint másfél adag gyümölcsöt esznek. Papajás receptek!

Vote it up
9
Tetszett?Szavazzon rá!