Miért jó az avokádó?

Csupa jót mondhatunk róla: a banánnál is több kálium van benne, és akár harmadára is csökkentheti a szívroham esélyét

Kapcsolódó cikkek

Mit kell tudni az avodákóról?
Az év különböző szakaszaiban változatos avokádókínálattal találkozhatunk: a legelterjedtebb fajta a sötét színű, durva héjú Hass avokádó, a finom héjú, világoszöld Fuerte avokádó, illetve tavasszal előfordulhat a nagy kerek Reed avokádó. A gyümölcs tömegének 20-25 százaléka zsír, amelynek több mint fele egyszeresen telítetlen zsír. Egy félbevágott közepes méretű avokádó gazdagabb káliumban, mint egy egész banán, a benne található nátrium szintje pedig alacsonyabb. Mindezzel szemben egy csökkentett zsírtartalmú margarinnak például 55 százalék a zsírtartalma, és ugyanez igaz a nevükben alacsony sótartalmú változatokra is.

Az avokádó gyógyító ereje
A zsír ellenére – vagy pont miatta – az avokádó segíthet a koleszterinszint csökkentésében. Kutatások azt mutatták, hogy ha energiájának 5 százalékát egyszeresen telítetlen zsírból nyeri, és nem a húsokból, vajból vagy sajtból ismert telített zsírokból, akár harmadára is csökkentheti a szívroham esélyét. További előnye az avokádónak, hogy gazdag béta-szitoszterinben, egy olyan növényi szterinben, amely akadályozza a koleszterinek felszívódását – ez a hatóanyag található a koleszterinszint-csökkentő margarinokban is. Magas továbbá a glutationtartalma, ami egy hatékony antioxidáns.

Ha valóban élvezni akarja e gyümölcs előnyeit, étrendjében az avokádó ne csak kiegészítse, hanem váltsa is fel a zsírforrásokat!

Mi az ajánlott mennyiség?
A Hass avokádó energiatartalma akár 2000 kJ is lehet. Egy fél avokádót vágjon öt darabra, így darabonként mindössze 200 kJ jut a szervezetébe: kevesebb, mint amennyi egy evőkanál majonézben van – ugyanakkor sokkal egészségesebb! Ismerjen meg avokádós recepteket!

Vote it up
383
Tetszett?Szavazzon rá!