Miért meditáljon a gyerek?

Igenis képesek rá a kicsik is, és ennek pozitív egészségi hatása felnőttkorukig terjedhet

Tudjuk, hogy a legtöbb gyerek képes teljesen kimeríteni, „lenullázni” magát – a tévé előtt ülve mindenképpen. Most azonban kiderült, hogy képesek meditálni is, és ennek gyakorlása jót tehet az egészségüknek.

A Georgiai Orvosi Egyetemen 34 felső tagozatos általános iskolást vizsgáltak, akik három hónapon át napi húsz percet meditáltak. A vizsgálat végére jelentősen alacsonyabb lett a vérnyomásuk. Ha ez a csökkent érték hosszabb távon is fenntartható, akkor felnőttkorukban 13 százalékkal mérséklődik a stroke vagy szívinfarktus okozta halálozás kockázata, állítja a vizsgálat társszerzője, Vernon Barnes.

Ez azért fontos, mert az elhízás, az egészségtelen étrend, a stressz és más kockázati tényezők miatt gyakoribbá vált a gyermekkori magas vérnyomás. A fiatalon elkezdett meditálás egész életen át megmaradó jó szokássá rögzülhet.

A gyerekek nehezen bírnak húsz percig veszteg maradni, ezért a vizsgálat résztvevői nem egyhuzamban, hanem naponta kétszer tíz percet meditáltak – reggel és tanítás után, méghozzá az alábbi módon: megmutatták nekik, hogyan kell egyenesen ülni, a légzésre összpontosítani, érezni, amint a hasfal belégzéskor felemelkedik, kilégzéskor lesüllyed. Arra biztatták őket, fogadják el a meditáció közben ébredő gondolataikat, azután irányítsák figyelmüket a légzésre.

Vote it up
229
Tetszett?Szavazzon rá!