Mikrózza a zöldséget

Megoszlanak a vélemények, hogy jó megoldás-e a mikrózás. Amerikai kutatók szerint nincs mitől tartani, feltéve hogy helyesen csinálja

Bár egy vizsgálat eredményei arra mutattak, hogy a mikrohullámú sütő fontos antioxidánsokat tesz tönkre, szakértők szerint a vizsgálat során hibákat követtek el, és továbbra is azt állítják, a zöldségféléket így a legjobb elkészíteni.

Spanyol kutatók 4 dl fölaprított, nyers brokkolit mikróztak 1,5 dl vízben, és azt észlelték, hogy a benne lévő három fontos antioxidáns 97 százaléka lebomlott.

– Csakhogy a zöldséget öt percig – a kelleténél jóval tovább – kezelték, ráadásul túl sok vízben, mondja Barry Swanson, a Washingtoni Állami Egyetem táplálkozástudósa, az Élelmiszer-technológiai Intézet szóvivője.

– Agyonfőzték – jelzi a lényeget. Minél tovább és minél több vízben főzzük a zöldséget, annál több tápanyag megy tönkre vagy oldódik ki a főzőlébe.

Még mirelit zöldségeknél is a mikrózás a legjobb, mert gyors, és kevés vizet igényel. Akkor jár el a leghelyesebben, ha a brokkolit fedett, de nem szorosan lezárt edénybe teszi, körülbelül egy evőkanálnyi vizet ad hozzá, és csak néhány percre teszi a mikróba.

Vote it up
88
Tetszett?Szavazzon rá!