Mit tud önről a masszőre?

Meglepően sokat. Gyakran ül keresztbe tett lábbal? Új párnára van szüksége? Túl szűk a melltartója? Dehidratált?

Székrekedése van?
Ajjaj, azonnal kitapogatjuk: hasa keményebb az átlagosnál. Pánikra semmi ok, most beindítjuk a dolgokat, és önnek is megtanítjuk, mit kell tenni legközelebb. Nem kell zavarba jönni: mindenkivel előfordul, hogy rá kell egy kicsit segíteni.

Allergiától szenved
A szeme fölött, a homlokán, az arcán és még az állkapcsán is vannak nyomáspontok – ha ezek érzékenyek és a bőrszövet tapintása megváltozik, abból tudni fogjuk, hogy bosszantó allergiával küzd éppen. A mellkas, a nyak és a hónalj nyirokcsomói ugyancsak megnagyobbodhatnak.

Gyakran teszi keresztbe a lábát
Nem tesz jót, ha keresztbe teszi a lábát. Elég csak a bokáig keresztbe tenni, már azzal is terheli a csípő hajlítóizmait. Cserébe a farizomból fájdalom nyilall a derekába, vagy akár a térdínba és a négyfejű izomba – ezek mind kapcsolatban állnak egymással. Ráadásul a keresztbe tett láb a medencecsont természetellenes kicsavarásával is jár, így rontja a vérkeringést. Szokjon le róla!

Lehet, hogy bőrrákja van
Ön nem látja a saját hátát, mi azonban igen – ott is ki tudjuk tehát szúrni a bőrrendellenességeket. Ha élénkpiros, furcsa alakú foltokra leszünk figyelmesek például a térdhajlatban vagy a csípő hátsó részén, azonnal figyelmeztetni fogjuk, hogy ki kell vizsgáltatnia! Rendszeres a hála: „Lehet, hogy megmentette az életemet.”

Új párnára lenne szüksége
Sok kísérletezésre lesz szüksége, míg megtalálja a megfelelő párnát. Fontos, hogy fekvéskor a gerince a lehető legtökéletesebb elrendezésbe kerüljön; a párnán múlik az is, hogy a válla ne másszon fel a füléig. Időnként a párnát meg kell fordítani, fel kell rázni, és akár le is kell cserélni, ha már elhasználtnak tűnik, és nem annyira kényelmes az alváshoz. Ha fekvéskor túl alacsonyan vagy túl magasan van a feje, az meg fogja erőltetni a nyakat – apropó, megerőltetés! Könyörögve kérjük, ne aludjon a hasán! Óriási teher kerül ilyenkor a gerincre és a nyakra is! Aludjon inkább a hátán vagy az oldalán; utóbbi pózt kényelmesebbé teheti, ha párnát dug a karja alá, esetleg a térde közé.

Hajlamos a lumbágóra
Rájövünk, még ha ön nem tud is róla. Ahogy fekszik az ágyon, megnézzük azt is, hogy a csípő egyik része magasabb-e a másiknál – ha igen, azt az ülő életmód és a tartósan rossz testtartás okozhatja, amely következtében a deréktáj meghúzódik, fájdalmat váltva ki. A hátán fekve azt is látni fogjuk, mekkora rés van a dereka és az ágy között: ha a túl sok hasi zsírpárna van jelen, az lenyomja a gerinctájéki izomfelületet, az is fájdalomhoz vezethet.

Kíváncsi más szakemberek titkaira is?
Ismerje meg és hasznosítsa a pilótákaz állatorvosok, a kórházi nővérek, a fogorvosok, a profi fotósok, a tévészakácsok, a pincérek, a sebészeka rendszergazdák és a kardiológusok műhelytitkait!

Feszült, ideges
Azonnal feltűnik, ha ideges valami miatt: sokat fecseg és nem képes ellazulni. A masszírozásra is másképp reagál a teste. Bár nincs benne egyetértés a masszázsterapeuták között, egy részük úgy gondolja, a kezelés közben a szervezet megszabadul egyes káros anyagoktól – a kezelés során fellépő izzadást és szájszagot annak jeleként értelmezik, ha sikerül végre felengednie.

Számítógép előtt dolgozik
A vállán meglátszik, ha egész nap a monitor előtt ül, ahogy a hátát is megerőlteti az órákon át tartó merev testtartás. Megelőzheti az ebből származó kellemetlenségeket, ha rendszeresen beiktat rövid nyújtógyakorlatokat napközben! A vállát szorítsa 5-10 másodpercre a füléhez, majd engedje le; esetleg a székében ülve forduljon hátra, mintha csak tolatnia kéne vezetés közben, és tartsa ki a testtartást 10 másodpercig. Higgye el, már ezek az apróságok is segíteni fognak!

A gyerekkori sérülések nyoma is látszik
Az olyan sérülések nyomait is kiszúrjuk, amelyekről ön már meg is feledkezett: az évtizedekkel ezelőtti szánkóbaleset és a gyerekkori lábtörés egyaránt nyomot hagyhat. A törött láb például általában rövidebb, mint az egészséges – nehezen észrevehető, de egymás mellett vizsgálva egyértelmű a különbség.

Sokat SMS-ezik
Ha fájdalmat okoz a feszült váll masszírozása, általában az SMS-ezésre szoktunk gyanakodni. Könnyű megfeledkezni róla, hogy a telefon hosszas nyomkodása milyen káros testtartással jár: néha emelje fel a fejét és húzza ki magát, mert ha tartósan görnyed, azzal árthat a vállának.

Dolgoznak a hormonjai
Az úgynevezett triggerpontok sokat elárulnak a testéről: ezek azok az érzékeny területek, amelyeket mi feszültnek, melegnek és gumiszerűnek érzünk, ön pedig fájdalmasnak, ha megnyomjuk. A deréktáji, érzékeny trigger pontokból azt is meg tudjuk állapítani, ha közeleg a menstruáció, esetleg az ovuláció ideje – gyakran kérdezik a páciensek, hogy mit érzünk? Ilyenkor mi elmondjuk, hogy hamarosan meg fog jönni, mire általában elismerik, hogy ez aznap reggel már meg is történt.

Dehidratált
Azt sem tudja eltitkolni előlünk, hogy nem iszik eleget! A hát felső részének trigger pontjai érzékenyebbé válnak, ha kiszárad a szervezete – fontos, hogy igyon folyadékot, különösen, ha masszázsra jön.

Fizikai kihívásokkal küzd
Lehet, hogy mert mindent a jobb kezével csinál, vagy mert pont hogy mindig a bal csípőjén támasztja a kisbabáját – akárhogy is, kialakulhat, hogy az egyik oldala erősebb a másiknál. Ez például sok bosszúsággal járhat úszás közben: nehezebb lesz egyenesen haladni. Próbáljon egykezes, illetve egylábas gyakorlatokat végezni, hogy kiegyenlítse a különbséget.

Nemrég utazott
Az emberek többsége kerüli a fizikai kontaktust, így gyakran előfordul, hogy ha valaki leül mellénk a repülőn, inkább az ülés másik szélébe kucorodunk, csak az egyik farizomra támaszkodva. Ennek az egyoldalú megerőltetésnek a nyomait persze azonnal kiszúrjuk, ahogy a meghúzódott nyakból is kitaláljuk, hogy párna nélkül volt kénytelen aludni a székében, folyton előrebicsakló fejjel.

Túl szűk a melltartója
Intim kérdés, mégis könnyen kitalálható! Egyszerűen ki tudjuk tapintani, ha a túl szűk melltartó pántja szorítja a lapockákat: ilyenkor a lapocka fölött izmok a nyomás hatására összehúzódnak. Ugyanezt a reakciót váltja a túlterhelt izomból egy túl nehéz hátizsák is.

A teste megsínyli a munkáját
Szobafestőkön látni gyakran, hogy a napi 8 órában való létrán egyensúlyozás mennyire igénybe veszi a lábszárukat. Másik iskolapélda a fogorvosoké: egész nap természetellenesen kicsavart testtartásban dolgoznak, amely az egyik oldalukra különösen nagy megterhelést gyakorol.

Ha fázott
Télen ösztönösen más testtartással közlekedünk: a hideg miatt összehúzzuk magunkat, a vállunkat feljebb húzzuk. Ennek következtében telenként többen érkeznek hozzánk a vállban és a nyak körül jelentkező fájdalommal – nem nehéz kitalálni, hogy miért.

A közelmúltban szült
Lehet, hogy már el is telt 1-2 év a szülés óta, a szalagjai még mindig lazábbak lehetnek. Az ízületi szalagok nemcsak a csípőben és a medencecsont környékén taláhatóak: vannak anyukák, akiknél szülés után boka- és csuklóproblémák lépnek fel, vannak, akiknél a terhesség ideje alatt csuklóalagút szindróma alakul ki. Szerencsére ezek a problémák idővel maguktól megoldódnak!

Kemény dohányos
Mélyebb, nehézkesebb a légzése, sőt, alkalmanként a masszázs közben kapkodnia kell a levegőért – árulkodó jelek! Gyakori, hogy a páciens elalszik kezelés közben: ilyenkor könnyű észrevenni, ahogy a dohányosok alvás közben küzdenek a levegőért.

Rendszeresen jár futni
Ha valakinek a panaszai középpontjában a csípő és a lábfej van, akkor gyanítható, hogy egy futóról van szó. Esetükben a csípő és a derék izomzata gyakran feszült, ahogy a lábfej alsó része is. Speciális nyújtásra lesz szüksége, ha meg akar szabadulni a fájdalomtól.

Vote it up
195
Tetszett?Szavazzon rá!