Mozgásra mindig lehet időt találni

Munka, de akár vacsora közben is tud edzeni anélkül, hogy utána csapzottan kellene kinéznie

Kapcsolódó cikkek

Tervezzen előre
Képtelen találni egy szabad fél órát a napirendjében, amit a testmozgásra szánhatna? Nem fontos egyben végigcsinálni az edzést, feloszthatja akár három tízperces részre is, amelyeket sokkal egyszerűbben beilleszthet elfoglaltságai közé – ajánlja a Shape. Még a reggeli zuhany előtt indítsa a napot egy tízperces kardioedzéssel, ezt ebédidőben vagy a kávészünet helyett kövesse egy intenzív gyaloglás, végül a maradék időt erősítéssel töltse, például miközben készül a vacsora.

Üldögélés közben se lustálkodjon
Irodai székét cserélje le egy gimnasztikai labdára: a Fitness magazin szerint azzal, hogy ezen egész nap egyensúlyoznia kell majd, rendesen megdolgoztatja a törzs- és hátizmait. Tartson súlyzókat is az irodában, és ebédidőben végezzen emelő és tricepsz-erősítő gyakorlatokat, illetve csináljon néhány felülést a labdán.

Hordjon magával ugrókötelet
A testmozgás egyik leghatékonyabb fajtája az ugrókötelezés – egy mindösszesen tízperces edzéssel akár 110 kalóriát is elégethet. Mivel az ugrókötél kis helyet foglal és könnyű szállítani, mindenhova magával viheti, így a munkahelyére is, hogy ebédidőben 10 percre eltűnjön kollégái szeme elől kicsit ugrálni.

Sétálunk, sétálunk
Egy élénk séta sokkal hatásosabb lehet, mint gondolná – állítja a Real Simple magazin. Akármilyen sűrű is a napja, két tízperces sétát biztosan meg tud ejteni: egyiket kollégájával, így mozgás közben tudnak a nap további ügyeiről értekezni, de egyszer menjen egyedül is el egy sétára, hogy felhívhassa szeretteit. Így egyszerre tud edzeni és a napi teendőit végezni!

Nyújtsa ki a szünetet
Akár kollégáit is ráveheti, hogy néhány interneten elérhető ingyenes videó megtekintése után tartsanak rövid jógaórákat a tárgyalóban, de ha ez nem működik, még mindig elugorhat egy közeli jógaterembe. A jóga nagy előnye, hogy le sem kell zuhanyoznia, úgy térthet vissza a munkához.

Ne legyen az utazás kieső idő
Heti néhány alkalommal, ha megteheti, munkahelyére biciklivel vagy esetleg futva menjen. Nemcsak pénzt, de a dugók és a lassú tömegközlekedés kikerülésével időt is spórolhat! Arról viszont ne feledkezzen meg, hogy mindig tartson váltóruhát az irodában – figyelmeztet a FitSugar magazin. Ha erre nincs lehetősége, megoldás lehet, ha keres egy közeli edzőtermet, amelynek használhatja az öltözőjét: csereruháját tarthatja itt a személyes szekrényében. Számoljon azzal, hogy ha biciklivel jött, biciklivel is kell hazamennie!

Sok kicsi sokra megy
Már előre tudja, hogy egy percre sem tud majd elszakadni a munkától? A Shape magazin erre az esetre is ajánl trükkös megoldásokat: kezdje azzal, hogy a szokásosnál távolabb parkol munkahelyétől, a maradék utat pedig intenzív gyaloglással tegye meg! Ha megérkezett, lift helyett válassza a lépcsőt, és tegyen így a nap további részében is, ebédidőben pedig próbáljon időt nyerni egy kis sétára. Ha odafigyel, mindenhol találhat alkalmat a testmozgásra.

A nyomok eltüntetése
Megizzadt az edzésben? Tartson hajszárítót az íróasztala fiókjában! Haját könnyen rendbe hozhatja, ha hűvösre állított hajszárítóval szárítja meg, majd kevés száraz sampont dörzsöl a fejbőrébe. Amikor kifésüli, haja illatos és dús lesz.

Ha annyira nem izzadt meg, hogy újra kelljen sminkelnie, elég, ha egy arra megfelelő arckendővel itatja fel a csillogást. A Total Beauty magazin azt ajánlja, ha sminkfoltokat akar eltüntetni, használjon sminklemosót és vattát, vagy egy újabb arckendőt.

Ha arca még mindig pirult, meg kell nyugtatnia a bőrét. Fújjon arcára hűvös levegőt gyenge fokozatúra állított hajszárítóval, nedves kendővel törölje meg, a még így is hátramaradt pirulást pedig színezett hidratálóval enyhítse. Végül rúzsozzon újra, és mehet is vissza az irodába!