Mozgással a pihentetőbb alvásért

Nem is hinné, milyen jótéteménnyel bír az aerob testedzés – feltéve persze, hogy jókor és jól végzi

Ha kicsit jobban megerőlteti magát a futópadon, talán nyugodtabban fog aludni éjjel. Az illinois-i Northwestern Egyetem új kutatási eredményei arra utalnak, hogy a fokozott oxigénfogyasztással járó aerob mozgás – amely arra készteti a szívet, hogy maximális teljesítményének 75 százalékával dolgozzon – segíthet az álmatlanság legyőzésében.

A kutatók azt tapasztalták, hogy azoknál, akik izzasztó testedzést végeztek, 4,8 ponttal javult az alvásminőségi index. Ezzel szemben a lassabb ütemű tajcsi mindössze 1,8 pontos javulást eredményezett. Mint dr. Phyllis Zee, a vizsgálatról megjelent tanulmány egyik vezető szerzője, az egyetem Alvászavarokat Kutató Központjának igazgatónője elmondta, az aerob testedzés szembeötlően jobban javította a páciensek alvásminőségét, illetve az alvás időtartamát is, mint más gyógyszermentes próbálkozások.

Zee szerint a középkorú és idősebb felnőttek mintegy 50 százaléka szenved álmatlanságtól: – Az alvás az egészség barométere. Ha valaki nem alszik jól, nagyobb valószínűséggel fenyegeti az egészségét magas vérnyomás vagy cukorbetegség.

A szakértők egyébként azt állítják, testgyakorlásra rendszerint legalkalmasabb a késő délután, legalább három órával lefekvés előtt. Edzés közben a testhőmérséklet emelkedik, és legalább hat óra szükséges ahhoz, hogy csökkenni kezdjen. Mivel a testhőmérséklet csökkenése összefügg az elalvással, ön is hagyja lehűlni a szervezetét, mielőtt ágyba bújik.

Vote it up
202
Tetszett?Szavazzon rá!