Négy érv a szénsavas üdítők ellen

Nem számít, mivel édesítették, így is, úgy is veszélyt jelenthetnek az immunrendszerre

1. Kevesebb eséllyel jutnak elegendő vitaminhoz, kalciumhoz és magnéziumhoz azok, akik üdítőt isznak az egészséges italok, például zsírszegény tej vagy tiszta gyümölcslé helyett. Mi több, az üdítőkben található foszforsav megakadályozza a kalcium és magnézium felszívódását, pedig éppen erre a két tápanyagra lenne szükség ahhoz, hogy az immunrendszer megfelelően működjön. Ráadásul a csontvesztés is fokozódik, ami elősegíti a csontritkulás kialakulását.

2. A magas fruktóztartalmú kukoricasziruppal édesített italok hatására fokozódik a szervezetben a szabad gyökök termelődése, aminek hatására szövetkárosodás, például cukorbetegeknél szövődmények alakulnak ki.

3. A műanyag üdítős- vagy vizespalackok egy biszfenol A (BPA) nevű mérgező anyagot tartalmazhatnak, mely a palackból átszivároghat az italba – azon keresztül pedig belénk. Újabb és újabb bizonyítékok bukkannak fel, melyek a BPA-t ezernyi betegséggel hozzák összefüggésbe, többek között az immunrendszer legyengülésével. A közegészségügyi szakemberek azt ajánlják, óvjuk gyermekeinket a BPA-t tartalmazó termékektől, különösen azoktól, melyeket egyébként nap mint nap használnak vagy fogyasztanak.

4. Meglepő módon a diétás üdítők elősegítik a testsúlynövekedést: egy 1550 ember részvételével végzett vizsgálat szerint a diétás üdítőt fogyasztók 41 százalékkal nagyobb eséllyel túlsúlyosak vagy kövérek. Mint kiderült, az édes íz (nemcsak a cukor) érzete azt jelzi a sejteknek, hogy zsírt és szénhidrátot raktározzanak el – ez pedig éhséget vált ki. Az édes ízek emellett fokozzák az inzulintermelést, ami megakadályozza a testet a zsírégetésben. A kegyetlen igazság: eddig egyetlen vizsgálatnak sem sikerült bizonyítania, hogy a diétás üdítőitalok fogyasztása segítene a fogyókúrában.

Vote it up
373
Tetszett?Szavazzon rá!