Nassolásra legjobb az alma

Amikor hirtelen önre tör a szénhidrátok iránti sóvárgás, csoki helyett almát egyen! Legalább öt érv szól emellett

Az alma segít a vércukor szabályozásában, és csökkenti a koleszterinszintet. Sőt, egy kis találékonysággal és némi almával még a süteményekhez is értékes tápanyagokat adhat.

Nem okoz vércukorszint-ingadozást
Az almának mind a glikémiás indexe, mind a glikémiás terhelése alacsony, ezáltal remekül csillapíthatja vele édesszájú hajlamait anélkül, hogy az egekbe szökne a vércukorszintje.

Kalóriaszegény
A természet tökéletes ajándéka: egy átlagos méretű alma a maga 80 kcal-jával épp a legjobb méretű harapnivaló.

Csillapítja a vércukorszint ingadozásait
Ha mindennap megeszik egy almát, nemcsak javul a cukorháztartása, hanem mindazokra az előnyökre is szert tehet, melyek ebből következnek. A kutatók felfedezték például, hogy a naponta legalább egy almát elfogyasztó nőknél 28%-kal kisebb a 2-es típusú cukorbetegség esélye, mint azoknál, akik nem esznek almát. Ráadásul további súlyos betegségek kockázatát is csökkenti.

Feltölt rostokkal
Egy közepes méretű alma jelentékeny, 4 g-os rosttartalommal bír. Ennek nagy része pektin, mely többek között a koleszterinszintet csökkentő hatásáról ismert. Ahhoz, hogy részesüljön e jótéteményekből, fontos, hogy megegye az almát, ne pedig igya: az almalé ugyanis nem sokkal több almaízű cukorszörpnél.

Eltünteti a zsírpárnákat
A Rio de Janeiro-i Állami Egyetem egy vizsgálatából kiderül, hogy a csökkentett kalóriatartalmú étrend részeként naponta elfogyasztott három kis alma nemcsak az eredményesebb fogyásban segítette a résztvevő nőket, hanem hatására az átlagos vércukorszintjük is alacsonyabb lett azokhoz képest, akik alma helyett valamely más ételt ettek.

Ötletes helyettesítések
Mazsola helyett: Szeleteljen almát a müzlire és gabonapelyhekre! A mazsolában és a többi aszalt gyümölcsben az almához képest sokkal több a cukor, ezért jobban megemelik a vércukorszintet.

Olaj helyett: A keksz-, torta- és más süteményreceptekben megadott vaj vagy olaj mennyiségének háromnegyedét cserélje ugyanannyi cukrozatlan almaszószra.

Savanyúság, zöldség helyett: Pikáns ízű, ropogós hozzávalóként tegyen vékonyra szeletelt almát a szendvicsekbe.

Vote it up
317
Tetszett?Szavazzon rá!