Ne eddzen éhgyomorra!

Ön is abban a hitben sportol, hogy ha nem eszik előtte, még több zsírt éget? Eláruljuk, hogyan lesz hatékonyabb az edzés

Agyonizzasztja magát a konditeremben, hogy fogyjon. És ha előtte nem eszik, több zsírt éget, igaz? Nem, nem igaz. – Ha nincs szénhidráttartaléka a munkavégzés energiaszükségletének fedezésére, a szervezet izmot éget helyette – mondja Anita Bean, a Complete Guide to Sports Nutrition (Táplálkozási kalauz a sportoláshoz) szerzője. – Épp az ellenkezője következik be annak, amit szeretne: lassuló anyagcsere, petyhüdtebb izomzat, rosszabb állóképesség.

Legjobb az edzés előtt 2–4 órával táplálkozni, az étel tápanyag-összetétele legyen megfelelő arányú.

Ha erre nincs mód, 1–2 órával előbb kapjon be néhány falatot, de olyasmit, ami lassan szívódik fel, például friss vagy aszalt gyümölcsöt, joghurtot, olajos magvakat, sajtot, tonhalas szendvicset, nem pedig cukrosat, ami csak hirtelen vércukorszint-ingadozást eredményez.

Ha edzéssel kezdi a napot, egy adag energiaital elegendő erőt ad anélkül, hogy felfordulna a gyomra.

Testmozgás után két órán belül egyen valamit, hogy pótolja az izomzatból hiányzó glikogént és felpörgesse anyagcseréjét – ez kulcsfontosságú a súlycsökkentéshez.