Ne vigyen kütyüket az ágyba!

Ön is nehezen alszik el? Lefekvés előtt idejében kapcsolja ki a számítógépet és a telefont!

Ön is közösségimédia-függő? Az elalvás előtti egy óra másról sem szól, mint hogy az okostelefonnal vagy a laptopjával tölti az idejét – esetleg mindkettővel egyszerre. Egy utolsó futó pillantás a Facebookra, Twitterre, majd ha ezzel végzett, még lehet, hogy bekapcsolja a laptopot, hogy kikapcsolódásképpen megnézze kedvenc sorozata egyik részét. Aztán előbb-utóbb végül mindent félresöpör, behunyja a szemét és elalszik – már ha sikerül.

Ha ismerősnek hangzanak ezek az esti tevékenységek – márpedig valószínű, az emberek 95 százaléka ugyanis rendszeresen internetezik, sms-ezik vagy tévézik az elalvás előtti órákban –, akkor nyilván azt is tapasztalta már, mennyire hátráltatják a tényleges pihenésben. És lám, a Mashable hírportál cikke megerősíti, hogy a késő esti kütyühasználat romboló hatással lehet az alvási ciklusunkra.

A honlap az Online Psychology Degree nevű oldal egy színes infografikáját mutatja be, mely a telefonhasználattal kapcsolatos statisztikai adatokat jelenít meg, illetve azt, hogy az ártalmatlannak tűnő elektronikus kijelző pontosan miként teszi lehetetlenné, hogy megfelelően kialudjuk magunkat. Ön hány pontban bűnös?

A 18 és 29 év közöttiek 90 százaléka alvás közben a telefonját vagy az ágyban vagy annak közvetlen közelében tartja.
 Két emberből egy állítja, hogy amikor az éjszaka közepén minden különösebb ok nélkül felébred, az az első dolga, hogy ránézzen a telefonjára.
 Ha valaki két órán keresztül egy elektronikus kijelző fényének van kitéve, annál  körülbelül 22 százalékkal csökken a melatoninszint.

Ma éjjel tehát, miközben a birkákat számolja, koncentráljon inkább az alvásra, ne pedig a monitorra!

Vote it up
241
Tetszett?Szavazzon rá!