Nem alszik jól? Segít a jóga!

Ha már mindent kipróbált, mégis csak forgolódik éjjelente, a kutatók szerint hatásos lehet a meditáció is

Ha este nehezen alszik el, talán a stressz a ludas. A jóga csökkentheti a stresszhormonok szintjét, ezáltal segíti az alvást, mondja Sat Bir Khalsa, a Harvard Egyetem orvosi karának oktatója. Khalsa egy kísérlet során 20 álmatlan emberrel végeztetett 30-45 perces gyakorlatsorozatot, amely légzést, meditációt és egyszerű ülő testhelyzeteket foglalt magában.

Nyolc hét után az esténként jógázók arról számoltak be, hogy a korábbinál átlagosan 30 százalékkal gyorsabban aludtak el, és körülbelül 35 százalékkal kevesebb időre ébredtek fel elalvás után. Az alábbiak segítségével ön is jobban szundikálhat:

Tanulja meg! Iratkozzon be jógatanfolyamra, vagy videokazettáról sajátítson el könnyű jógapózokat.

Ne sajnálja rá az időt! A lehető legjobb eredmény érdekében minden este jógázzon, még ha csak néhány percig is. Keressen egy csendes zugot, ahol senki sem háborgatja.

Türelem! A stresszhormonok szintjének csökkenéséhez idő kell. Ne várjon változást egyik napról a másikra, mondja Khalsa; reálisabb, ha egy-két hónapra számít.
 

Ismerje meg a jógatípusokat, illetve olvassa el Vág Bernadett írását arról, miért a jógát választotta. Ha pedig a stresszoldás más módját is kipróbálná, vannak ilyen ételek és italok is, és akár a masszázs is segíthet – még akkor is, ha a párja végzi.