Nissan Leaf: Kompakt generátor

A Nissan Leaf az egyik első Golf osztályú elektromos autó a piacon – a japánok jóvoltából

Igen!
Elektromos meghajtórendszere a pedál legkisebb érintésére azonnal reagál, 100 kilométerre vetített költsége pedig az energiaáraktól függően 1300-1400 forint körül mozog. Szériafelszereléséhez a klímaberendezés mellett multimédia rendszer és visszapillantó kamera is tartozik.

Nem!
Az autópályán ajánlott utazósebesség esetén hamar eléri a hatótávolságot. A gyártó 145 kilométeres elméleti adata a gyakorlatban inkább 125-nek bizonyul. A feltöltés közönséges hálózatról mintegy nyolc óráig tart, a hasznos teher pedig legfeljebb 323 kg.

Alternatívák
A Leaf fölötti osztályban található az Opel Ampera. Az Amperát a villanymotoron kívül hatótáv-kiterjesztő benzinmotorral is felszerelték. A tágasabb teret igénylők tetszését elnyerheti a Renault Kangoo Maxi Z.E. elektromos könnyű haszongépjármű. A Renault akár 170 kilométeres hatótávolságot ígér. Ehhez járul az akkumulátor bérleti díja, amely egyebek közt a kilométer-használattól is függ.

Ítélet Csendes, kényelmes, gazdaságos. A Leaf az egyik első olyan villanyautó, amely tökéletesen alkalmas mindennapos használatra. Hatótávolsága az átlagosan 50 kilométeres napi munkába járáshoz bőven megfelel, nyaralásra utazáshoz azonban már nem elegendő.

Tesztelt kocsi: Nissan Leaf
Teljesítmény: 109 LE • Végsebesség: 145 km/h • Fogyasztás: 17,3 kWh/100 km* tesztelt: 20 kWh/100 km • CO2-kibocsátás: 0 g/km • Csomagtartó: 330-680 l

Vote it up
141
Tetszett?Szavazzon rá!