Nyújtás és légzés

Hatékonyabb lesz az előbbi, ha megfelelő módon végzi az utóbbit. Íme, három egyszerű módszer ehhez

Nem véletlen, hogy a jóga olyan szorosan összefonódik a légzési technikákkal. Nyújtás közben a legtöbben visszatartjuk lélegzetünket. Ha azonban nem felejt el közben lassan ki- és belélegezni, fenntarthatja izmai folyamatos oxigénellátását, és el is lazul, így az izmok még jobban megnyúlhatnak. Az alábbi három módszert mindenfajta gyakorlat során alkalmazhatja. Kombinálásuk segít az ellazult állapot fenntartásában, és csökkenti a légszomjat.

Az orrán át lélegezzen
Ez fölmelegíti és párásabbá teszi a beszívott levegőt, ami hidegben jó hatású, sőt így kevesebb szennyező anyag kerül a tüdejébe.

Gyakorolja a rekeszizomlégzést
Akinek fájdalma van, az hajlamos felszínesen lélegezni. Ha mélyeket lélegez, tüdeje teljesen megtelik levegővel, több oxigén jut az agyába és az egész testébe. A gyakorláshoz először szívja be a levegőt lassan, az orrán át, majd hagyja, hogy a hasa – nem pedig a mellkasa – kitáguljon. Olyan sok levegőt szívjon be, amennyit csak tud. Tartsa vissza a lélegzetét, majd kilégzés közben nyújtson, teljesen kiürítve a tüdejét. Próbáljon minden nyújtás közben háromszor mély levegőt venni.

Lélegezzen ki csücsörített ajakkal
Vegyen levegőt az orrán keresztül, és engedje tágulni a hasát, ahogyan az előző két pontban leírtuk. Ezután csücsörített ajakkal fújja ki a levegőt, hosszabb idő alatt, mint ameddig a belégzés tartott.

Vote it up
198
Tetszett?Szavazzon rá!