Nyolc apró trükk az eredményes fogyókúrához

A kutatók szerint a kilók leadásában segít a tükör, a csók, sőt még a kék szín is

Étkezzen kékben!
Mit gondol, miért találni ritkán olyan gyorséttermet, ahol a kék árnyalatai dominálnak? A válasz: a kék szín étvágycsökkentő hatású! Éppen ezért jól teszi, ha az ételt kék tányérra tálalja, és kék terítőt rak az asztalra. Kerülje viszont a vöröset, a sárgát és a narancssárgát, mivel ezek evésre ösztönöznek.

Csókolózzon szenvedélyesen naponta tízszer!
A Kinsey Intézet 1991-es Új Jelentés a szexről című tanulmánya szerint szenvedélyes csókolózás közben percenként 6,4 kalóriát égetünk el. Számolja ki! Napi tíz perc csókolózás egy év alatt nagyjából 23 ezer kilokalóriát emészt fel – ez pedig 3,5 kilogramm testsúlynak felel meg!

Tegyen tükröt az asztalhoz, a székével szemben!
Egy vizsgálat kimutatta, hogy a tükör előtt evés csaknem harmadával csökkenti az ember által elfogyasztott étel mennyiségét. Úgy tűnik, amikor valaki önmaga szemébe néz, ott saját céljait látja, és eszébe jut, miért is próbál fogyni.

Egyen lassan, nyugodtan!
Az egyes falatok között mindig tegye le az evőeszközöket. Étkezés közben mesélje el, mi történt önnel aznap. Agya nagyjából 20 perccel az után „veszi” csak a jóllakottságjelzéseket, hogy a gyomra elküldte azokat. Ha viszont elég lassan eszik, akkor az agya „utoléri” a gyomrát, és azt fogja érezni, hogy már jóllakott, és nem kell többet ennie.

Hipnotizálja magát!
Több tanulmány is megállapította, hogy a fogyókúrás programokban segít az önhipnózis. Esténként, mielőtt elaludna, mondja el négyszer-ötször az alábbi mondatot fennhangon: „Jó úton járok afelé, hogy egyre karcsúbb és karcsúbb legyek”! Ha ezt 30 egymást követő este megteszi, a szöveg automatikus tudatalatti gondolattá válik – s hamarosan érezni fogja az eredményét.

Használjon kisebb tányért!
A vizsgálatokból az derül ki, hogy minél kevesebb ételt tesz maga elé, annál kevesebbet fog enni. De a fordítottja is igaz: minél több ételt lát a tányéron, annál többet fog fogyasztani – függetlenül attól, hogy mennyire éhes. Így tehát a szokványos, 25–35 centiméter átmérőjű tányérok helyett (amelyek kétségbeejtően üresnek tűnnek, ha nincsenek telepakolva), a főételt tálalja kistányérokon (15–20 centiméter). Ugyanez érvényes az italokra is: nagy poharak és bögrék helyett használjon kisebb poharakat és kávéscsészéket!

Tévézzen kevesebbet!
Egy Bostonban 2005-ban 486 fő bevonásával végzett vizsgálat szerint a televízió előtt töltött minden óra 144-gyel kevesebb megtett lépésnek felel meg. A szakemberek szerint napi 10 ezer lépés az ideális. Így tehát a tévé előtt töltött minden egyes óra 16 százalékkal csökkentette annak a valószínűségét, hogy a tanulmány résztvevői teljesítik a napi 10 ezer lépéses célt. Ráadásul a tévénézés nassolásra is ösztönöz, így ha korlátozza a tévéidőt, valószínűleg jóval kevesebb kalóriát fog majd bevinni.

Aludja ki magát!
Napi 7-8 óra zavartalan alvás segíthet az elhízás megelőzésében. Egy több mint 15 ezer fős vizsgálatból kiderült: az alváshiány közel duplájára növeli az elhízás kockázatát. Ez minden valószínűséggel az alváshiánnyal összefüggő hormonális változásoknak tudható be.

Vote it up
104
Tetszett?Szavazzon rá!