Nyolc szuper étel őszre

Számos olyan őszi gyümölcs és zöldség akad, amely nemcsak nagyon szép, hanem remek hatással van az egészségre is

Az egészséges étkezés aligha tekinthető önmegtartóztatásnak, hiszen legalább ezer olyan vegyület található a különböző ételekben, amelyek segítenek a szívbetegségek, a rák és a korai öregedés elleni védekezésben. A most kivételesen bőséges választékú és ízletes őszi zöldségek-gyümölcsök színkavalkádját is ezek az anyagok kölcsönzik. Ha megfelelően táplálkozik, sosem kell feltennie a kérdést: „Valóban hosszabb lesz az életem, vagy csak az idő telik lassabban?”

Gránátalma
Különlegesen gazdag antioxidánsokban, melyek gyulladáscsökkentő hatásuk miatt a szívbetegségek és a rák kockázatát is csökkentik. A gránátalmalé nemcsak a koszorúér-megbetegedés folyamatát fordíthatja meg, hanem a prosztatarák növekedését is lassíthatja. Ezenkívül serkenti a vérkeringést, így közvetve erősíti a szexuális potenciált is – talán nem véletlen, hogy a görög mitológia szerint éppen Aphrodité, a szerelem istennője ültette az első gránátalmát Ciprus szigetén.

Paradicsom
Sok likopint tartalmaz, amely a szívbetegség, illetve a mell-, a tüdő- és a prosztatarák esélyét csökkentheti. A főzés segít aktiválni a likopint, tehát a paradicsomszósz és -sűrítmény a leghatékonyabb. Ez a zöldség A-, C- és E-vitaminban, valamint káliumban is bővelkedik. Készítsen paradicsompürét, ketchupot, netán aszalt paradicsomot.

Tök
Béta-karotin-tartalmának köszönhetően csökkentheti a szívbetegségek és bizonyos rákos megbetegedések esélyét, illetve késleltetheti az öregedés egyes tüneteit. A tök kalóriában, zsírban és nátriumban szegény, rostokban azonban gazdag, magjai pedig kiváló fehérje-, magnézium- és vasforrások.

Pézsmatök félbevágvaPézsmatök
Sokak kedvence, ráadásul az egyik legegészségesebb zöldség a világon. Mint általában a téli tökfélék, a pézsmatök is sok C-vitamint és béta-karotint tartalmaz.

Paprika
Erősíti az immunrendszert (főleg a piros paprika), C-vitamin-tartalma háromszorosa a narancsénak, és gazdag béta-karotinban is.

Gyömbér
Tartalmaz egy gingerol nevű összetevőt, amely csökkenti a vérnyomást és serkenti a vérkeringést, illetve enyhíthet a migrénes és az ízületi fájdalmakon. Készítsen gyömbérsört! (Vigyázat, becsapós: a nevével ellentétben nem alkoholos ital!)

Fodros kel, mángold
Más egyéb sötétzöld levelű zöldségekkel egyetemben sok luteint tartalmaznak, amely védelmet nyújthat az időskori sárgafolt-elfajulással (makuladegeneráció) és a szürke hályoggal szemben. A kel dúskál béta-karotinban, C- és E-vitaminban, folsavban, valamint az egészséges csontokhoz nélkülözhetetlen kalciumban és magnéziumban. Egy kistányér főtt mángold pedig tartalmazza az ideg- és izomsejteket karbantartó magnézium javasolt napi bevitelének harmadát.

Vote it up
275
Tetszett?Szavazzon rá!