Olívás borjúragu

A borjúhús az egészséges vörös húsok közé tartozik, hiszen sok fehérjét és kevés zsiradékot tartalmaz

Hozzávalók 4 személyre
8 dkg liszt 1 kiskanál só 1/2 kiskanál őrölt bors 75 dkg borjúhús 2 evőkanál olívaolaj 1 vöröshagyma 2 sárgarépa 2 gerezd fokhagyma 1,2 dl száraz vörösbor 40 dkg darabolt paradicsom (konzerv) 1/2 narancs héja 50 dkg burgonya 8 dkg magozott olívabogyó

Elkészítés
1.
A lisztet, a sót, a bors felét összekeverve főzőzacskóba öntjük a nagyobb kockákra vágott hússal, és alaposan összerázzuk, hogy a keverék a húson bevonatot képezzen. A zacskóból kivéve lerázzuk róla a felesleges lisztet.

2. A húst 1-2 evőkanál olajban körbepirítjuk, aztán főzőedénybe tesszük.

3. Az apróra vágott hagymát a felkarikázott répával az olajban 6-8 percig pároljuk, beletesszük az apróra vágott fokhagymát is, és további 1 percig pároljuk. Beleöntjük a bort, 1 percig forraljuk, majd az egészet a húsra öntjük.

4. Hozzáadjuk a paradicsomot 1,5 dl vízzel, a borsot, a széles csíkokra vágott narancshéjat, majd lefedve, kis lángon 3,5-4 órán keresztül főzzük. (Ha szükséges, adhatunk még hozzá egy kevés vizet.) Amikor a hús megpuhult, a ragut sózzuk.

5. A felkockázott krumplit sós vízben puhára főzzük, majd tányérokra szedjük. A ragut a tetejére kanalazva, az olajbogyóval megszórva tálaljuk.

Vote it up
290
Tetszett?Szavazzon rá!