Pároljon egészséget

Hallott már a lassan főző edényről? A jelek szerint a lassan, alacsonyabb hőfokon készült ételek sokkal egészségesebbek

A Mount Sinai Orvostudományi Egyetem tudósai ugyanazon a diétán lévő cukorbetegeket vizsgáltak hat héten át. Két csoportba osztották őket: egy részük magas hőfokon készült ételeket fogyasztott, míg a másik részük olyanokat, melyeket alacsonyabb hőfokon, hosszabb ideig főztek. A lassan készült ételeket fogyasztók vérében 40 százalékkal csökkent bizonyos kóros szerkezetű molekulák, az úgynevezett AGE (advanced glycation end products: nagy fokban glikált molekulák) szintje.

AGE egyébként sok élelmiszerben van, főleg a sült húsban, és hozzájárulhatnak az érrendszeri betegségek kialakulásához. (A magas hőfok olyan kémiai reakciót indít el az ételben, amelynek hatására AGE-k keletkeznek.) A kutatók azt feltételezik, hogy a lassan készült ételek fogyasztása mellett alacsonyabb a szívinfarktus és a stroke kockázata.

A vizsgálat résztvevője, dr. Elliot J. Rayfield a következőket ajánlja annak érdekében, hogy kevesebb AGE legyen az ételeiben:

Csak nagyon ritkán használja a kenyérpirítót, a mikrohullámú és grillsütőt, mert ezekben magas hőfokon készül az étel.
 A több AGE-t tartalmazó vörös hús helyett egyen gyakrabban halat és zöldséget.
 Amit csak lehet, párolva, dinsztelve vagy főzve készítsen el. (A hozzáadott víz lassítja a folyamatot.)
 

Ha megtetszett a lassú főzés gondolata, például itt talál edényt hozzá.

Vote it up
205
Tetszett?Szavazzon rá!