Pörgesse fel magát!

Azon kapja magát, hogy tévézés közben elszundít a kanapén? Ne csatornát, életmódot váltson. Íme, pár apró trükk, amellyel javíthat a helyzeten

Kávé: inkább többször kevesebbet
Reggelente három presszókávét dönt le csak azért, hogy egyáltalán meg tudjon mozdulni? Ezzel valójában még mélyebbre löki magát az energialejtőn. A Harvard Medical School kutatása szerint a gyakori, kis koffeinadagok – egy féldecis pohár hosszú kávénak megfelelő mennyiség – elosztása a nap folyamán hatékonyabban tartja ébren az embert, mint az egyszeri nagy adag.

Könnyítsen a glikémiás terhelésen
Az alacsony glikémiás terhelésű ételek, például a hüvelyesek, teljes kiőrlésű lisztből készült gabonapelyhek, árpa, olajos magvak és joghurt kevésbé hatnak a vércukorszintre, mint a magas glikémiás értékű ételek, például a fehér rizs, főtt tészta, burgonya, kukoricapehely, pékáruk, valamint a cukros gyümölcslevek és üdítők. Ha több alacsony glikémiás értékű ételt fogyaszt, egyenletesebbé válik a vércukorszintje, és elkerülheti a szédülést és remegést, mely akkor következik be, amikor a vércukorszint hirtelen leesik.

Próbálja ki a szibériai ginzenget
Ez a gyógynövény stimulálja az idegrendszert, egyben stresszoldó hatású. Olyan táplálékkiegészítőt keressen, mely legalább 4 százalék ginzenozidot tartalmaz, és vegyen be naponta két 100 mg-os kapszulát. Vigyázat: ne szedjen ginzenget, ha magas a vérnyomása!

Vizsgáltassa meg a pajzsmirigyét
Ha a pajzsmirigye nem termel elég hormont, attól fáradtnak és megviseltnek érzi magát. Egy egyszerű vérvételből kiderül, alacsony-e a pajzsmirigy-hormon szintje. A pajzsmirigy-alulműködés egyéb jelei a száraz bőr, a súlygyarapodás, a székrekedés és a fázékonyság, sokszor azonban csak a vérvizsgálat mutatja ki.

Készítsen magának alvási menetrendet
Keljen fel minden reggel ugyanakkor, még hétvégén is, függetlenül attól, mennyire keveset aludt az éjjel. Ha rákényszeríti magát, hogy betartsa a rendszert, akkor lefekvés után hamarabb el tud majd aludni. Szánjon rá pár hetet, hogy a módszer működni kezdjen.

Reggelizzen teljes kiőrlésű lisztből készült gabonapelyhet
A gabonakorpában sok a foszfor, melyre azért van szüksége a szervezetnek, hogy lebontsa és energiává alakítsa a szénhidrátokat, zsírokat és fehérjéket.

Falatozzon négyóránként
Sokkal jobban jár, ha inkább folyamatosan újratölti magát, mielőtt teljesen kifogy az üzemanyagból, mint hogy megvárja, amíg a veszélyzónába kerül, majd túlzásokba esik. Ébren töltött idejében négyóránként tartson egy kis étkezést vagy nassolást: ez lehet egy tálka teljes kiőrlésű gabonapehely, egy marék pörkölt földimogyoró, egy kemény tojás, vagy egy szelet sovány felvágott és egy szeletelt alma.

Cseréljen párnát
A pihentetőbb, megerősítőbb alvás egy karnyújtásnyira lehet – csak a párnáját kell korszerűbbre cserélnie. Reggelente fájós nyakkal szokott ébredni? Válasszon egy puha, vékonyabb párnát, vagy speciális nyakpárnát. Egy svéd tanulmány szerint a nyakpárna javít az alvás minőségén. Különféle formájúakból választhat: némelyik henger alakú, mások négyszögletesek, középen egy bemélyedéssel.

Szedje az illatos rózsás varjúháj kivonatát
A Rhodiola rosea, más néven illatos rózsás varjúháj vagy rózsagyökér segít a stressz és a kimerültség leküzdésében. Napi adagja jellemzően 200-600 mg. Szedése előtt egyeztessen orvosával a gyógyszerei és a gyógynövény közti lehetséges kölcsönhatásokról.

Lélegezzen be energiát
Üljön le egy székre egyenes háttal, tegye a kezét a gyomrához, és szívja be a levegőt a hasába úgy, hogy a keze minden lélegzetvételnél emelkedjen és süllyedjen. Képzelje el, hogy egy fehér fényt lélegez be, mely az egész testét megtölti életerővel. Végezzen így öt teljes be- és kilégzést. A következő belégzésre feszítse meg a vállát és nyakát összekötő izmokat, és húzza felfelé a vállát a füle felé. – Amikor a válla már egészen a füléhez ér, tartsa vissza a lélegzetét egy pár másodpercig – tanácsolja Karl D. La Rowe kórházi szociális munkás. – Ezután kilégzéskor egyetlen nagy fújással engedje ki a feszültséget és a levegőt, mintha az egész világ terhét dobná le a válláról. Ismételje addig, amíg felfrissültnek és élettel telinek érzi magát.

Vegyen be egy multivitamin-tablettát
A berkeley-i Kaliforniai Egyetem kutatásából kiderült, hogy az L-karnitin, valamint az alfa-liponsav nevű antioxidáns (feltehetően a sejtek energiatermelő képességének javítása által) mind a memóriát, mind az általános erőnlétet javítja. A vizsgálat egyik szerzője szerint mindkét tápanyagból elegendő mennyiséghez juthat, ha naponta bevesz egy multivitamin-tablettát, és emellett sok színes zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt.

Dőljön le
Feküdjön hanyatt, és párnákkal támassza fel a két lábfejét annyira, hogy magasabban legyenek a fejénél. Még jobb, ha állítható edzőpadra vagy más lejtős felületre fekszik. Indiában a jógik ezt a módszert használják az agy vérellátásának javítására. Ez, úgy vélik, segít a kimerültség leküzdésében, és fokozza az éberséget.

Vote it up
177
Tetszett?Szavazzon rá!