Pedálozással a hosszú életért

Jobb, mint a gyaloglás, remek hatással van a szívműködésre, és javítja az erőnlétet, mégsem kerekezünk eleget

Mindannyian tudjuk, hogy többet kellene gyalogolnunk, de mi a helyzet a biciklizéssel? Hatékonyabban javítja az erőnlétet, mint a gyaloglás, serkenti a szívműködést, és megmozgat minden fontosabb izomcsoportot. Egy átfogó dániai tanulmány kiderítette, hogy a rendszeresen kerékpárral munkába járók körében az átlagosnál 39 százalékkal alacsonyabb a halandóság.

Bár a sérülés kockázatát nem árt szem előtt tartani, ez nem állhatja utunkat. Adrian Bauman, a Sydney-i Egyetem közegészségtanprofesszora szerint a haszon-kockázat arány bizonyos veszélyek dacára kedvező.

Kerekezzen kényelmesen!
Testméreteihez illeszkedő bicajt használjon, különben kényelmetlenségekre számíthat. Az ülésmagasságot úgy állítsa be, hogy a térde a pedál alsó helyzetében kissé hajlítva maradjon. A talppárnája a pedálon nyugodjon.

Cseréljen nyerget. Nem mindig a széles, párnázott nyereg a legjobb. Félórásnál rövidebb útra megfelel, de a hosszabb túrára keskeny nyereggel induljon – azon könnyebb egyenesen ülni, mivel kisebb az érintkezési felület.

Próbálja ki a jobb kerékpárszaküzletekben kapható zselés huzatot. Zökkenőmentesebbé teszi az útját.

Sarkát ápoló nőPárnázza ki a zötyögést. Vásároljon rugózott nyerget – lengéscsillapítóként hat.

Megfontoltan válasszon alsót. Az alsónemű varratai súlyosbítják a súrlódást. A csipkés bugyi a legrosszabb választás.

Sarokápolás
Mivel a kerékpározás közszemlére teszi a lábat, érdemes odafigyelni, hogyan néz ki. Anna Morgan ausztrál pedikűrös azt ajánlja, naponta kétszer használjon sarokbalzsamot vagy olajalapú hidratálót. – A habkő vékonyítja a megkeményedett bőrréteget. Súlyosabb esetekben a pedikűrös tudja eltávolítani a sarkon kialakult vastag bőrkeményedést.

Az is jót tesz, ha a cipőjébe helyezett szilikon sarokvédő betéttel kíméli a lábát, és megelőzi a bőrkeményedéseket.

Vote it up
318
Tetszett?Szavazzon rá!