Pezsgős áfonyaszósz

Hosszan taglalhatnánk az áfonya jótékony hatását, de ugyanolyan fontos, hogy a belőle készült szósz süteményekhez és húsokhoz is remekül passzol

Hasonló receptek

A vörös áfonya igen gazdag antioxidánsokban (antocianidinek, tanninok), melyek védik szervezetünket a káros oxidációs folyamatoktól, óvják testünket az öregedéstől. Az antioxidánsokkal megelőzhetők krónikus betegségek, mint az érelmeszesedés, koleszterinlerakódás, szívinfarktus, bőrproblémák kialakulása, rák keletkezése, memóriazavar. Az antioxidáns vitaminok – mint az E-vitamin, béta-karotin, és 30–40 mg/100g C-vitamin – fokozzák a hatását. De nátriumot, foszfort, káliumot, kalciumot, vasat, magnéziumot, mangánt, cinket, ként, is tartalmaz.

Magyarországon a Zempléni-hegységben a Mecsekben, illetve a Nyugat-Dunántúl néhány pontján, például az Őrségben, Göcsejben, a Kőszegi-hegységben él. Hazánkban jóval ritkábban fordul elő, mint a fekete áfonya. Levelei télen is megtartják élénkzöld színüket. (Forrás: Wikipédia)

Hozzávalók 4 személyre
20 dkg barna cukor 45 dkg vörös áfonya 1 löttyintés pezsgő

Elkészítés
1. A cukrot közepes lángon karamellizáljuk. Hozzáöntjük a vörös áfonyát, és folyamatos kevergetés mellett tovább karamellizáljuk.

2. Mikor az áfonyaszemek kezdenek szétfőni, lejjebb vesszük a lángot, és további 10 percig főzzük, amíg dzsemszerű masszát nem kapunk.

3. Beleöntjük a pezsgőt, felforraljuk, majd a tűzről levéve hagyjuk teljesen kihűlni.

Vote it up
199
Tetszett?Szavazzon rá!