Pici, ízletes, és megér egy próbát

Egyre hosszabb a lenmag egészségvédő érdemeinek lajstroma. Mindkét nemnek érdemes fogyasztani

Kapcsolódó cikkek

Igaz, hogy a legapróbb szemű árucikk a bioboltok kínálatában, a lenmag egészségvédő érdemeinek lajstroma mégis egyre hosszabb. Legutóbb 28 vizsgálat összegzése mutatott rá, hogy a lenmag csökkenti az összes és az LDL, azaz a „rossz” koleszterin szintjét, méghozzá különösen nagymértékben a menopauzát elérő nőknél.

Más friss kutatási eredmények szerint a lenmag lassíthatja nőknél az emlő-, férfiaknál a prosztatadaganatok növekedését. – A legtöbb tanulmány alapján napi két-három evőkanálnyi szükséges a kedvező hatások kifejtéséhez, ezt a mennyiséget pedig a sokféleképpen alkalmazható lenmagból nem nehéz elfogyasztani – jelzi Cynthia Sass dietetikus. A nagy sikerű táplálkozástani szakkönyvek szerzője a következő javaslatokkal szolgál:

Tartsa a keze ügyében!
Hagyjon egy üveggel a konyhapulton, hogy könnyen felturbózhassa egy evőkanálnyival a reggeli gabonapelyhet, a salátákat, próbálja ki mogyoróvajas-lekváros kenyéren. Őrölve a legjobb, bioboltokban kapható.

Gazdagítsa vele receptjeit!
Csempésszen egy-két evőkanálnyit rakott tésztákba, rizses egytálételekbe, házi aprósüteményekbe, muffinokba, otthon sütött kenyérbe. Akár turmixba is keverheti.

Dúsítsa ételeit!
Néhány ízletes megoldás: BruderBrot Tízórai müzli, Ceres Lenmagos sötét kenyér, Rapunzel ropogós müzli.

Vote it up
270
Tetszett?Szavazzon rá!