Quinoa grillezett padlizsánnal

Salátalevelekkel tálalva remek, újszerű vendégváró fogás válik belőle

Hasonló receptek

Hozzávalók 4 személyre
30 dkg quinoa 3-4 friss kakukkfűág 1,2 l zöldségalaplé 25 dkg bébipadlizsán, hosszában négyfelé vágva 1 piros húsú paprika, kicsumázva és nagyobb darabokra vágva 1 lila hagyma, nagyobb darabokra vágva 2 evőkanál extra szűz olívaolaj 20 dkg koktélparadicsom 2 gerezd fokhagyma, összezúzva 3 dl paradicsomlé 20 dkg zöldfűszeres kecskesajt, szeletelve só és fekete bors

Elkészítés
1. A sütőt 190 °C-ra előmelegítjük (gázsütőnél 5-ös fokozat). A quinoát egy szűrőedénybe tesszük, és folyó hideg vízben alaposan leöblítjük, majd az alaplével és a kakukkfűágakkal egy lábasban felforraljuk. Lefedve 20 percig főzzük alacsony hőfokon. Ezalatt a szemek megpuhulnak, és az összes folyadékot magukba szívják.

2. Közben felforrósítunk egy bordás, öntöttvas serpenyőt. A padlizsánt, a piros húsú paprikát és a lila hagymát megkenjük olívaolajjal, majd (szükség szerint több részletben) 4-5 percig sütjük őket, hogy mindkét oldalukon csíkosra barnuljanak. Áttesszük a zöldségeket egy tányérra.

3. Az egész paradicsomokat 2 percig sütjük a grillserpenyőben. Amikor a héjuk repedezni kezd, kivesszük őket.

4. A megfőtt quinoát egy tűzálló tálba borítjuk. Hozzáadjuk a grillezett zöldségeket, a fokhagymát és a paradicsomlevet, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Az egészet óvatosan összeforgatjuk.

5. A sajtszeleteket a keverék tetejére tesszük. Alufóliával letakarjuk, és 35 percig sütjük a sütőben. Melegen tálaljuk.

Néhány további ötlet
A kecskesajt helyett használhatunk tehéntejből készült, lágy, fokhagymás-zöldfűszeres sajtot is felszelve vagy a salátára morzsolva.

Készítsük el a quinoát tonhallal. 2 friss tonhalszeletet (kb. 30 dkg) bepácolunk 1 evőkanál olívaolajból, 1 limonella reszelt héjából és negyed kiskanálnyi összezúzott, szárított csilipaprikából készült lébe. Közben 12 dkg spárgafejet és 2 ferdén felszelt cukkinit megkenünk 2 evőkanál olívaolajjal, és a grillserpenyőben mindkét oldalukat fél percig sütjük. A koktélparadicsomokat az alaprecept szerint grillezzük. A tonhalszeleteket a serpenyőbe tesszük, s mindkét oldalukat 2 percig sütjük. A főtt quinoát, a zöldségeket, a fokhagymát meg a paradicsomlét egy tűzálló tálba tesszük. Rászórunk egy marék, darabokra tépkedett bazsalikomlevelet. A tonhalat kis darabokra szedve a salátára szórjuk. Fóliával letakarva 25 percig sütjük.
 

Tudjon meg többet a quinoáról és annak egészségre gyakorolt hatásáról!

Vote it up
244
Tetszett?Szavazzon rá!