Quinoasaláta áfonyával

A fehérjében gazdag és zsírszegény quinoa magába szívja az ízeket, és laktató saláta készíthető belőle

Hasonló receptek

Hozzávalók
180 g quinoa só, fekete bors 2 evőkanál fenyőmandula 1 vastag zellergumó, apróra kockázva 50 g lilahagyma, apróra kockázva 1/2 sárga húsú paprika, kimagozva és apróra kockázva 12 szárított vörösáfonya-fürt, bogyókra szedve 50 g ribizli

Az öntethez: 1/2-1 kávéskanál őrölt koriander 1/2-1 kávéskanál őrölt kömény 1 evőkanál citromlé 1/2 kávéskanál őrölt paprika 1 evőkanál összevágott, friss petrezselyemzöld

A díszítéshez: friss petrezselyem

Elkészítés
1. Forraljunk egy kannában vizet. Tegyük a quinoát egy nagy szűrőedénybe, és mossuk meg többször alaposan folyó hideg vízben, hogy a keserű íze kioldódjon.

2. Tegyük a quinoát egy lábasba, adjunk hozzá 500 ml forrásban lévő vizet és egy csipetnyi sót, és újra forraljuk fel. Főzzük csendesen, fedő alatt, kis lángon 15 percig, vagy amíg a magok megpuhulnak, de még nem kásásak. Szűrjük le a főzőlevet egy nagy tálba, hogy megőrizhessük, majd tegyük mindkettőt félre.

3. Pirítsuk a fenyőmandulát 1-2 percig egy pörkölésre alkalmas serpenyőben, amíg aranybarna nem lesz. Tegyük át a quinoát egy nagy tálba, és keverjük hozzá a zellert, a hagymát, a paprikát, az áfonyát, a ribizlit és a fenyőmandulát.

4. Az öntet elkészítéséhez keverjük össze a koriandert, a köményt, a citromlét, a paprikát és a petrezselymet. Egészítsük ki 4 evőkanál quinoa-főzőfolyadékkal, amíg az öntet a kívánt csípősségű nem lesz. Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint, majd keverjük a salátához. Díszítsük petrezselyemmel, és tálaljuk.

Vote it up
154
Tetszett?Szavazzon rá!