Rostkérdés. Megoldottuk?

Köztudott, hogy milyen fontosak a rostok szervezetünknek. Vajon ez minden rostra igaz? Eláruljuk, melyik jó és melyik kevésbé

Az élelmi rost újabban világsztárrá lépett elő, a gyártók joghurtba, gyümölcslébe, sőt még mesterséges édesítőszerekbe is adagolnak belőle. De a szakemberek nincsenek meggyőződve arról, hogy ezeket a rosttal dúsított élelmiszereket érdemes kipróbálni.

Igen, fogyasszon sok rostot! A rostdús étrend csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kockázatát, segít a súlygyarapodás megakadályozásában, illetve mérsékli az emlőrák veszélyét és a vékonybéldaganatok kialakulásának valószínűségét is.

Csakhogy egyes újfajta élelmiszerek talán nem számítanak! Dr. Tara Gidus dietetikus arra figyelmeztet, hogy ezek úgynevezett „izolált” rostot tartalmaznak, olyan anyagot, amelyet elkülönítettek az azt eredetileg hordozó élelmiszertől. Az izolált rostok íztelenek, és nem változtatják a gyümölcslevet vagy a joghurtot nyúlós, szemcsés kulimásszá. Ugyanakkor semmi sem bizonyítja azt, hogy védelmet nyújtanak az idült megbetegedésekkel szemben.

Ne habozzon tehát felhajtani egy pohár rosttal dúsított szőlőlevet, vagy a mesterséges édesítőszerrel egy kis rostot keverni a kávéjába, de arról se feledkezzen meg, hogy több teljes gabonát, hüvelyest, zöldséget és gyümölcsöt fogyasszon, mert ezek jól bevált életmentők.

Finomabb, mint hinné. Nincs odáig a szilvabefőttért (deciliterenként 4 g rost)? Próbálja ki az alábbi, meglepően rostdús élelmiszereket: 1 fej articsóka (10 g), 1 körte (6 g), 125 g málna (4 g), 125 g csicseriborsókrém (4 g). Az alábbi kvízből megtudhatja, miben van több rost!

Vote it up
188
Tetszett?Szavazzon rá!