Sárgadinnyés, feta sajtos narancssaláta

Kicsit megbolondítjuk a sárgadinnye és a pármai sonka klasszikus párosát

Hozzávalók
0,5 db kis méretű uborka kockára vágva 2 db narancs 0,5 db sárgadinnye héj nélkül, kimagozva és felszeletelve 12 dkg koktélparadicsom félbevágva 4 db mogyoróhagyma vékonyra szeletelve 6 szelet pármai sonka csíkokra vágva, a zsíros részek levagdosva 8 dkg kimagozott fekete olajbogyó 10 dkg feta sajt nagyobb darabokra tördelve

A narancs- és bazsalikomöntethez: 0,5 kiskanál reszelt narancshéj 4 evőkanál narancslé 2 evőkanál extra szűz olívaolaj 1 kávéskanál pirított szezámolaj 6 db friss bazsalikomlevél csíkokra vágva só és fekete bors

Elkészítés
1. Készítsük el a salátaöntetet. Egy nagy salátástálban keverjük össze a narancshéjat és -levet az olívaolajjal és a bazsalikommal. Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.

2. Éles késsel hámozzuk meg a narancsot, s a salátástál fölé tartva, hogy a levét felfogjuk, a gerezdek közötti fehér hártyát is távolítsuk el. Tegyük a gerezdeket a tálba.

3. Adjuk hozzá a sárgadinnyét, a paradicsomot, az olajbogyót, az uborkát, a mogyoróhagymát és a pármai sonkát. Forgassuk össze, hogy a salátaöntet egyenletesen bevonja a hozzávalókat. Szórjuk rá a feta sajtot, és tálaljuk.

Tippek
A sárgadinnyéből, friss ananászból és túróból készült salátához adjuk hozzá a sárgadinnyét, a koktélparadicsomot és az uborkát egy fél, apróra vagdalt ananásszal és 3 vékonyan felszeletelt mogyoróhagymával.

Készítsünk limetta- (zöldcitrom-)öntetet, azaz keverjünk össze negyed kávéskanál reszelt limetta héjat és 2 evőkanál limetta levet 2 evőkanál napraforgóolajjal és 1 kávéskanál világos mézzel. Fűszerezzük ízlés szerint. Adjuk az öntetet a dinnyés keverékhez, és tálaljuk ki 4 tányérra. Minden adag salátára tegyünk 8 dkg túrót, és szórjuk meg összesen 5 dkg apróra vágott pörkölt dióval. Díszítsük bőségesen kis vízitormával.

A pármai sonka helyett használjunk parasztsonkát.

A sárgadinnye helyett használhatunk egy szelet görögdinnyét.

Miért egészséges?
Bár a feta sajt sok zsírt és sót tartalmaz, erőteljes íze miatt kevés is elég belőle. Gazdag kalciumforrás, s a tejtermékekben lévő kalcium sokkal könnyebben felszívódik, mint más élelmiszerek kalciumtartalma. Mivel sok ember nem iszik elegendő vizet vagy más folyadékot, a dinnyéhez és uborkához hasonló lédús élelmiszerek fogyasztásával könnyen növelhető a folyadékbevitel.

Vote it up
212
Tetszett?Szavazzon rá!