Súlycsökkentő ételtotó

Ha helyesen dönt e néhány egyszerű kérdésben, több lépéssel előbbre jut a fogyás és egészség felé vezető úton 

Kapcsolódó cikkek

Alma vagy narancs?
Válasz: ALMA. Valóban igaz a közmondás: a Nottinghami Egyetem vizsgálata szerint azoknak, akik hetente több mint öt almát esznek, jobban működik a tüdeje, nem zihálnak annyira, és ritkábban vannak asztmaszerű tüneteik. Az alma ráadásul más súlyos betegségektől is megvéd. Egyen almát nyersen, próbálja ki megsütve, kockázza salátába, vagy készítsen csirke, hal mellé köretet hagymán párolt almából!

Kávé vagy tea?
Válasz: TEA. Mindegy, hogy fekete-e vagy zöld, a tea teli van szívbarát antioxidánsokkal, így nemcsak az energialöketet biztosítja, hanem az artériák egészségéhez is hozzájárul. Sőt, a rák megelőzésében is hasznos lehet. Az igazság kedvéért hozzá kell tenni, hogy a kávé esetében hasonló előnyökről számoltak be, bár ezek talán kisebb mértékűek a teáéhoz képest.

Sonka vagy kolbász?
Válasz: SONKA. Egy alaposan átsütött sonkaszelet kevesebb kalóriát tartalmaz, mint az átlagos sült kolbász. A legjobb, ha inkább sovány karajsonkát választ, nem pedig zsíros bacont, és levágja róla a bőrt és a zsírréteget.

Eper vagy áfonya?
Válasz: ÁFONYA. Természetesen mindkettő nagyon egészséges, fogyasszon belőlük minél többet. Ha azonban összevetjük az ugyanakkora mennyiségre jutó tápanyagokat, az áfonya orrhossznyi előnybe kerül. Meglepően gazdag például rostokban (négyszer annyi van benne, mint az eperben), emellett sokkal több E-vitamint, és néhány különleges, memóriajavító tápanyagot is tartalmaz.

Brokkoli vagy karfiol?
Válasz: BROKKOLI. A 100 gramm brokkolira jutó 2,6g-os rosttartalom kétszerese a karfiolénak.

Barna vagy fehér cukor?
Válasz: EGYIK SEM. Mindkettő csak cukor, nem jobb egyik a másiknál: egyformán csak kalóriát tartalmaznak. Ebben az esetben a barna színből nem következik, hogy az a változat lenne az egészségesebb.

Friss vagy aszalt gyümölcs?
Válasz: FRISS. A legtöbb friss gyümölcsnek több mint 80 százaléka víz, a nagyobb víztartalom pedig nagyobb térfogattal jár együtt, így a gyümölcs kevesebb kalóriával jobban eltelít, és jóllakottá tesz. A kényelem kedvéért és hosszabb eltarthatóságuk miatt persze tarthat raktáron aszalt gyümölcsöket is.

Zöld vagy fekete olajbogyó?
Válasz: ZÖLD. A zöld olajbogyó még nem érett meg teljesen, így körülbelül a felét tartalmazza annak az olajmennyiségnek, amire érett, fekete állapotában tesz szert.

Szénsavas ásványvíz vagy szóda?
Válasz: SZÉNSAVAS ÁSVÁNYVÍZ. A szódavizet nátrium-bikarbonáttal készítik, ezért senkit ne érjen meglepetésként, hogy sok benne a nátrium. Az ásványvíz 3 mg-os nátriumtartalmával könnyedén megveri a szóda 75 mg-ját.

Hátszín vagy tarja?
Válasz: HÁTSZÍN. Egy 30 dkg-os szelet hátszín 325 kcal-t és 13 g zsírt tartalmaz, melyből 6 g telített, ezzel szemben egy ugyanekkora tarjaszeletben 423 kcal és 23 g zsír van (ebből 12 g telített).

Alma vagy cukormentes almalé?
Válasz: ALMA. Megkapja belőle az almalé összes tápanyagát, ezen felül az alma héjának extra rosttartalmát is: ez az almalé készítésekor elveszik.

Leves vagy saláta?
Válasz: SALÁTA. Bizonyos levesek sokkal egészségesebbek, mint némely saláta. Általánosságban mégis jobban jár, ha egy különféle leveles és más nyers zöldségekből álló salátát választ, könnyű, egészséges öntettel. Ugyanolyan kalóriamennyiség mellé több telítő rostot kap, nem is szólva a nyers zöldségekben található jókora adag antioxidánsról, melyek segítenek megelőzni a betegségeket. Vannak, persze, nagyon egészséges levesek, de a főzés csökkentheti bizonyos hozzávalók táplálkozási értékét.

Repülőgépi koszt vagy otthonról csomagolt?
Válasz: CSOMAGOLT. És bármit is visz, szórjon rá egy kis csípős paprikát. A repülőgép száraz levegője hatással van a szaglásra és az ízérzékelésre: minden út közben fogyasztott ételt rosszabbnak érzünk. Ez az oka annak, hogy a repülőgépeken felszolgált étel gyakran túlsózott vagy -cukrozott: így próbálják ellensúlyozni az íztelenséget.

Üveges vagy házi salátaöntet?
Válasz: HÁZI. Szinte mindenből egészségesebb a körültekintéssel elkészített saját készítésű. Ön például megteheti, hogy koleszterincsökkentő hatású egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag olívaolajat használ. A bolti salátaöntetek közül több is hozzáadott sót és más adalékokat tartalmaz.

Gyümölcs vagy gyümölcslé?
Válasz: GYÜMÖLCS. Válassza az igazit! A gyümölcslevek nagy része nemcsak teli van cukorral, a gyümölcsök egy fontos összetevője is hiányzik belőlük: az élelmi rostok. Ettől persze még készíthet házilag gyümölcslevet, biztosan jobb lesz, mint a bolti.

Friss paradicsom vagy paradicsomszósz?
Válasz: PARADICSOMSZÓSZ. A paradicsom nagyon gazdag likopinban: ez az antioxidáns állítólag csökkenti a prosztatarák és valószínűleg más rákos megbetegedések kockázatát. A paradicsom sejtfalából azonban csak főzéssel lehet kinyerni és a szervezet számára hasznosíthatóvá tenni. A likopin emellett zsírban oldódik, azaz jobban felszívódik és hasznosul, ha egy kis zsiradékkal együtt kerül a szervezetbe – például olívaolajjal, mely van a legtöbb paradicsomszószban.

Vote it up
756
Tetszett?Szavazzon rá!